Bemanningspersonal - Beredskap

Bemanningspersonal - Beredskap

Arbetsbeskrivning

Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer i södra Sverige med funktionsvariationer. En våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsvariation, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter.

Vi söker två nya medarbetare till vår beredskapsfunktion, som gör oss kontaktbara dygnet runt.
Arbetet går ofta bra att kombinera med studier, annat deltidsarbete på dagtid eller med annat arbete under de veckor du inte har beredskap.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha beredskap utanför kontorstid ca en vecka (alternativt två veckor) per månad för akutbemanning. När du har beredskapen är det dig våra anställda och våra uppdragsgivare vänder sig till för att lösa akuta bemanningssituationer som inte kan vänta till våra vanliga telefontider.
Dina huvudsakliga arbetsredskap är telefon och vårt verksamhetssystem, som du når i en molntjänst. Personlig assistans är omgärdat av tystnadsplikt och det innebär i praktiken att du i aktivt arbete behöver kunna sätta dig ostört. Du är i övrigt inte bunden till en specifik arbetsplats under din beredskapstjänstgöring.
Ditt arbete och dina lösningar är viktiga för att bibehålla och stärka vår position som en riktigt bra assistansanordnare.

Sökandeprofil
Du som söker tjänsten har relevant erfarenhet av personalplanering. Kunskaper inom det arbetsrättsliga området är meriterande eftersom ditt arbete bland annat kräver att du kan tillämpa arbetstidsregler. Ditt bemötande är oerhört viktigt eftersom du blir en kontaktyta som många anställda och uppdragsgivare har kontakt med. I rollen som beredskapspersonal ställer vi krav på att din kommunikation är tydlig och att du gillar kontakten med andra människor. Du ska också i skrift kunna löpande dokumentera varje ärende på god svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad. Du behöver, inte minst, dela företagets grundläggande värderingar om alla människors lika värde.

För att betraktas som fullständig ska din ansökan redan från början innehålla CV inkl. referenspersoner, personligt brev, samt uppgift om när du kan tillträda. Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan!

Välkommen in på www.sydassistans.se för att läsa mer om oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydassistans AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 10 september 2021

Besöksadress

Limhamnsvägen 128
None

Postadress

Limhamnsvägen 128
LIMHAMN, 21612

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024