Bemanningsplanerare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Till Falcks ambulanser som finns över hela Sverige söker vi bemanningsplanerare. I denna roll kommer du att ta hand om de akuta vakanserna som kan komma sig av t.ex. sjukfrånvaro och se till att alla ambulanser är ute och är bemannade med rätt personal. Du kommer att använda datorn och telefon som arbetsverktyg. Arbetet innebär mycket kontakter med ambulanspersonal och kan tidvis vara stressigt. Du kommer att jobba tillsammans med ett team på sju personer och arbetsplatsen är belägen i Slagsta, söder om Stockholm.

Omfattning: heltid, vardagar 8.00 - 16.30.
Start: omgående. Uppdraget beräknas pågå under sex månader och för rätt person kan förlängning av uppdraget, alternativt anställning hos Falck bli aktuellt. Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställda av Magna, men arbeta hos vår kund.



Kundföretaget

Falck Assistance är en del inom den danska koncernen Falck A/S som förutom Assistance bedriver verksamhet inom Healthcare, Emergency och Safety Services. Koncernen har idag 35 000 anställda, omsätter ca 15 miljarder kronor och har verksamheter i 46 länder. Falck Assistance hjälper privatpersoner, företag och organisationer att uppnå trygghet i vardagen. Falck Assistance arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder vägassistans, larm, säkerhetstjänster, hjärtstartare, spärrservice, nyckelbrickor, jourtelefon, försäkring och mycket annat.

Din profil

Kompetenskrav: Du som söker har avslutad gymnasieutbildning och är flytande i svenska i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta i en stressig miljö. Har du tidigare arbetat med bemanningsplanering är det naturligtvis starkt meriterande.

Personliga egenskaper: Som person är du stresstålig och tycker om att prata med människor på telefon. Du har en förståelse för kostnadseffektivitet och har en analytisk ådra. Du drivs av att tävla mot dig själv och att lämna ett gott resultat efter dig vid arbetsdagens slut.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Louisa Björklund på tel. 08-501 685 09 alternativt louisa.bjorklund@magna.se


Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024