OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningsplanerare
till Stadsledningskansliet. Sista ansökningsdag: 2017-05-01.
(Ref nr 031:2017:9)
Arbetsplats: Bemanningsenheten, Stadsledningskansliet, med placering på Vård- och äldreförvaltningen
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med schemalagd arbetstid. Tillträde snarast/efter överenskommelse. Arbetet är förlagt måndag till fredag samt helger.
Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ta emot personalbeställningar och boka ut personal till äldreomsorgens olika verksamheter i Borås Stad. Du utgår från ett helhetsperspektiv där du disponerar personalen på ett kostnadseffektivt sätt, ser till att det finns tillräckligt med personal i bemanningsenheten men samtidigt som du ser till medarbetarens intressen. Du är delaktig i hela rekryteringsprocessen för timavlönade och korttidsvikarier. Du genomför även uppföljningar för medarbetaren beträffande LAS.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Krav är att du som söker har erfarenhet av rekrytering, bemaning och planering. Meriterande är om du har vana från annat serviceyrke.
Arbetet kräver logiskt tänkande och problemlösning. Krav på goda IT-kunskaper då vi använder IT-stöd i arbetet.
Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, är flexibel och prestigelös som person. Du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är bra på att bygga relationer och skapa förtroende samt fatta beslut. Då det periodvis är ett högt tryck från verksamheterna är det viktigt att du är lugn som person och kan och vill prestera under press.
Upplysningar lämnas av enhetschef Lisa Boberg 033-35 37 81 eller verksamhetschef Yvonne Vedin
033-35 52 09
Facklig företrädare för Vision nås på tfn 033-35 85 56.
Välkommen med din ansökan senast 2017-05-01.