OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet. Förvaltningens kärnverksamhet bedriver gruppbostäder, servicebostäder, socialpsykiatrin, boendestöd, korttid, daglig verksamhet samt personlig assistans.
Bemanningsenheten är en stödfunktion placerad under HR-funktionen i förvaltningen där Bemanningsenhetens uppdrag är att hjälpa ovanstående enheter med korttidsvikarier.
Vill du vara med och stärka upp vårt team som arbetar med bemanningsplanering? Vårt uppdrag är att hjälpa förvaltningens enheter med korttidsvikarier. Är du en person som är lösningsorienterad och brinner för att skapa goda relationer med dem du servar?
Då är kanske jobbet som bemanningsplanerare något för dig.
Som bemanningsplanerare arbetar du med att lösa akut korttidsfrånvaro. Det innebär att du bokar ut vikarier utifrån inkomna beställningar till förvaltningens enheter.
Du ansvarar för att följa upp så att vikarierna har rätt kompetens för sina bokningar, samt säkerställa så att dom får rätt lön. Du kommer ha ansvar för att planera och följa upp vikarier så att arbetet fungerar på ett tillfredställande sätt.
För att kunna tillgodose verksamhetens behov krävs det att du har en god dialog med såväl chefer som medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår det även att föra dialog med vikarien för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta. Vi arbetar ständigt med att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke och att identifiera personal som är en tillgång för verksamheten.
Förvaltningen står inför en spännande förändring där tanken är att skapa bättre flöden i hela Bemanningsprocessen. Detta innebär att du på sikt kan komma att arbeta även i den långsiktiga schemaplaneringen och fungera som ett chefsstöd.
Arbetet är på dagtid och arbetstiden förlagd mellan 06.30-16.00 och beredskap 6.45-10.00 på helger och röda dagar.
Vi ser att du som söker har en högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom personal eller administration/offentlig förvaltning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av vår kärnverksamhet.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering. Du ska ha erfarenhet av att arbetat med administrativt arbete och inneha goda IT-kunskaper då det är ditt främsta arbetsredskap är IT-stöd. Vidare är det ett krav att ha goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Arbetet kräver att du som person är positiv och har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera och prestera även under press. Vidare ska du vara utvecklingsorienterad och trivas med att arbeta i grupp men även självständigt ta eget ansvar.
Bemanningsenheten är en servicefunktion och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service samt är kontaktskapande då du kommer ha daglig kontakt med chefer, medarbetare och vikarier. Vi värdesätter om du har fallenhet för att se nya möjligheter
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Personalklubben Merkraft anordnar genom året flertalet aktiviteter såsom kajakpaddling, operaföreställningar och smyckeskurser för att nämna några.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.