Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

Arbetsbeskrivning

Är du en duktig schemaläggare/planerare/koordinator som drivs av att optimera verksamhet och samtidigt trivs med att ha ett stort kontaktnät? Är du en god kommunikatör och är bra på att skapa förtroende?

Bemanningsenheten har tidigare organisatoriskt tillhört Tranemo kommun som servat även oss i Svenljunga kommun. Nu kommer enheten till Svenljunga och vi startar upp vår egen bemanningsenhet.

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens uppgift idag är att tillsätta akutfrånvaro i socialförvaltningens verksamheter inom äldreomsorg, socialpsykiatri och Lss.
För att vi skall kunna utföra vårt uppdrag så krävs att vi har ett tätt samarbete med förvaltningen enhetschefer samt en god kontakt med våra timavlönade.
Vi delar vårt kontor i centrala Svenljunga med kommunens enhet för centrala planering. Detta är en stor fördel, då våra uppdrag ofta går in i varandra och det krävs att vi samarbetar för bästa resultat. Vi kommer att arbeta över gränserna mellan dessa två enheter för att tillsammans hitta den optimala lösningen gällande bemanning. Att samarbeta mellan enheterna gör även att det blir en större variation i arbetsuppgifterna och en jämnare arbetsbelastning. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö som får oss att må bra på jobbet även när verksamheten tillåter att vi arbetar på distans.
För att vara rätt för denna tjänst krävs att du är serviceinriktad och alltid har ett gott bemötande. Du har en god social förmåga, tar stort ansvar och säkerställer att angivna förhållningsregler följs och förmedlar detta på ett professionellt sätt. Då tjänsten kan innefattas av många olika inslag är du initiativtagande och ser vad som behöver prioriteras och lösas. Då vi värdesätter ett gott arbetsklimat är det av största vikt att du har god samarbetsförmåga.

• Hantera beställningar från våra verksamheter på ett optimalt sätt
• Aktivt samarbete med verksamheter och timavlönade
• Uppdatera våra system utifrån nya/förändrade uppgifter
• Introduktion av timavlönade
• Rekrytering av timavlönade
• Slutföra bemanningsplanering på socialförvaltningens samtliga enheter
inom äldreomsorg, socialpsykiatri och funktionshinder.
• Slutföra optimal resursplanering för samtliga hemtjänstgrupper inom
äldreomsorgen.
• Att i samverkan med enhetschefer arbeta för en optimal
bemannings/resursplanering där vi i Svenljunga kommun är en attraktiv
arbetsgivare.
• Ytterligare uppdrag kan komma från förvaltningsledningen

KVALIFIKATIONER
Du ska minst ha gymnasiekompetens. Meriterande är logistik, administrativ eller HR- inriktad påbyggnadsutbildning från högskola eller yrkeshögskola.
Du är en erfaren och skicklig administratör/planerare som trivs med att ha en serviceinriktad roll med många kundkontakter och som gärna tar en ledande roll.
Du skall ha:
• Dokumenterade kunskaper i Time Care pool
• Dokumenterade kunskaper i Time Care/ Multi Access planering
• Dokumenterade kunskaper i brukarplanering
• Dokumenterad erfarenhet av personal och bemanningsfrågor
• Körkort B

Önskvärt är att du
• Är insatt i personalsystemet Personec
• Är insatt i verksamhetssystem Combine
• Har goda kunskaper i Officepaketet
• God analytisk förmåga samt kunna arbeta i processer

Du bör ha god kunskap gällande innehållet i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt kunskap i aktuell lagstiftning.
Erfarenhet krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Arbetsgivaren kommer att tillämpa löpande rekrytering förtjänsten. Rekrytering sker utifrån att vederbörliga beslut fattas.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva-Britt Andersson
0325-18437
Facklig företrädare når du via kommunens växel
0325-57 60 00 eller 0325-180 00
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Socialchef Ullabritt Martinsson
0325-18 425
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Enhetschef LSS/Psykiatri Peter Hansson
0325-18172, 070-3816667
Verksamhetschef Christian Sandgren
0325-18000
enhetschef Marita Holm
0325-18365
Enhetschef Åsa Nystedt
0325-18 000
Enhetschef Margareta Svensson
0325-18174

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 13 SVENLJUNGA
None

Postadress

None
Svenljunga, 51280

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024