OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningsplanerare
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, samt hälso- och sjukvårdsinsatser för dessa målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Nu söker vi en bemanningsplanerare till vårat team. Är du en person som är lösningsorienterad och brinner för att skapa goda relationer med dem du servar? Då kan detta vara jobbet för dig!
Bemanningsenheten består av fyra serviceinriktade bemanningsplanerare, en rekryteringssamordnare och ett pool-team med stödassistenter i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att kvalitetssäkra förvaltningens planering av tillfällig personal.
Vi erbjuder dig att tillsammans med engagerade kollegor vara med och utveckla Bemanningsenheten. Tillsammans med övriga bemanningsplanerare ansvarar du för att ta emot och administrera beställningar av personal. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.
Som Bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsprocessen av tillfällig personal. Du servar och möter verksamhetens behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose verksamhetens behov behövs det dialog med såväl chefer som medarbetare. Du arbetar långsiktigt genom förbättringsarbete för att bevara god personalförsörjning och identifiera framtidens bemanningsbehov. I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera och stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta. I din roll är du förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke.
Vi ser gärna att du som söker har en högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom personal eller administration/offentlig förvaltning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av vår kärnverksamhet.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering. Du ska ha erfarenhet av att arbetat med administrativt arbete och ha goda IT-kunskaper då det är ditt främsta arbetsredskap är IT-stöd. Vidare är det ett krav att ha goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Arbetet kräver att du som person är positiv och har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera och prestera även under press. För att trivas i arbetet tror via att du är en person som är utvecklingsorienterad, prestigelös och trivs med att arbeta i grupp men även självständigt med eget ansvar.
Bemanningsenheten är en servicefunktion och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service samt gillar att skapa kontakter då du kommer ha daglig kontakt med chefer, medarbetare och vikarier.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.