Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

Arbetsbeskrivning

Bemanningsenheten i Lerums kommun söker en driven bemanningsplanerare som ser positivt på förändring.

Vi är ett litet team som växer!

Under våren 2024 ta vi över tillsättning av timvikarier till sektor Utbildning och behöver därför utöka med en bemanningsplanerare. Du kommer till en arbetsplats där högt i tak, utveckling och samarbete över gränserna är en självklarhet. Tillsammans arbetar vi för att ge en god service i mötet med vikarier och verksamheter.

Vi som arbetar här är bemanningsplanerare och rekryterare, under ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att tillsätta timvikarier till verksamheter inom sektor Stöd & omsorg och Måltidsservice, och under 2024 även sektor Utbildning.

Vi arbetar på plats i centrala Lerum. Som bemanningsplanerare har du schemalagd arbetstid 06:30-15:00 och 8:00-16:30 (varannan vecka).

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsplaneringen av timvikarier inom sektor Stöd och omsorg, Måltidsservice och Utbildning. Du servar verksamheternas behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose behoven har du dagligen dialog med timvikarier, verksamhetens samordnare och chefer samt med Bemanningsenhetens rekryterare. I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera med och stötta timanställda i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta.

På Bemanningsenheten arbetar vi långsiktigt genom förbättringsarbete för att bevara god personalförsörjning och identifierar framtidens bemanningsbehov.

Exempel på mest förekommande arbetsuppgifter
• Tillsätta och lösa vakanta pass
• Besvara frågor från ex timvikarier, samordnare på telefon och mail
• Administrera och uppdatera IT-system, exempelvis Time Care Pool
• Lägga upp anställningar i Heroma
• Boka in utbildningar
• Delta i utvecklingsarbeten på Bemanningsenheten

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du ser samarbete som en självklarhet, men trivs även med att självständigt strukturera och driva arbetet framåt. Du har en god förmåga att skapa och förvalta relationer samt har förståelse för människors olikheter. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att kunna ställa om och hantera snabba förändringar.

Du har som minst 3-årig gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete samt goda IT-kunskaper. Kunskaper inom Heroma portal och Time Care Pool är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket, såväl tal som skrift är ett krav. Vi ser gärna att du arbetat med bemanningsfrågor/personalplanering och har erfarenhet av arbete som kräver många kontaktytor. Det är meriterande med kunskaper inom lagar och avtal inom kommunal verksamhet.

Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Bemanningsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2024
  • Ansök senast: 4 februari 2024

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024