Bemanningsplanerare  för Regionservice

Bemanningsplanerare för Regionservice

Arbetsbeskrivning

Välkommen till ett nytt och spännande uppdrag där du kan bidra till att göra livet lite enklare och bättre för många människor. Dina påverkansmöjligheter är stora genom att vara delaktig i att införa, forma och utveckla denna nya tjänst hos oss. Du kommer ha titeln bemanningsplanerare, men tjänsten innehåller mycket mer. Läs vidare under arbetsuppgifter.

Organisatoriskt kommer du tillhöra Lokalvården men du kommer även jobba åt stora delar av Regionservice, så som Kost & Restauranger och Kundtjänst & logistik. Vi tillsammans har i stort sett hela Region Kronoberg som våra kunder. Där kommer du, med flera, att ha en nyckelroll och samordna så att vi klarar att lösa hela uppdraget.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Bemanningsplanerare för Regionservice (ca 0,5 tjänst)
Denna del av ditt uppdrag har planerat startdatum den 1 januari 2022, men innan dess kommer du vara med i utvecklingen av tjänsten under hösten 2021. Detta kommer du göra tillsammans med ytterligare en bemanningsplanerare och din avdelningschef. De uppgifter som sedan blir löpande från 1 januari 2022 är:
- Ta emot beställningar, via Time Care Pool från våra avdelningar
- Koordinera och fördela ut tillgänglig resurspersonal utifrån totalt behov och kompetenskrav, löpande och inför semesterperioden
- Ha dialog med avdelningschefer och teamledare ute i Regionservice verksamheter
- Ha dialog med all tillgänglig resurspersonal
- Systemadministratör och delaktig i utveckling av Time Care Pool
- Uppföljning av X antal mätetal kopplat till denna tjänst

Systemadministratör och övrigt stöd åt Lokalvården (ca 0,5 tjänst)
Denna del av ditt uppdrag kommer starta omgående efter tillträdesdag.
- Ansvarig för städmodulen i Faciliate
- Ansvarig för att hantera ärenden i Synergi, Platina, Stratsys
- Vara expert och stöd åt cheferna i Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint m fl) och uppdateringsansvarig för gemensamma dokument
- Hjälpa cheferna med schemaläggning i personalsystem, uppföljning av olika mätetal och utföra tidsstudier när det behövs, samt vara stöd i olika systemrelaterade frågor
- Lära dig och kunna vara behjälplig med de delarna som den andra bemanningsplaneraren har ansvar för, t ex kvalitetskontroller/kunddialog, utbildningar och erfarenhetsutbyten


KVALIFIKATIONER
- Du har minst gymnasial utbildning, mycket god datorvana och kan arbeta med olika IT-program
- Du har ett serviceinriktat och lösningsfokuserat förhållningssätt, samt har förmåga att se helhet och logiska samband
- Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer med kunder som kännetecknas av ömsesidig respekt
- Du är kommunikativ på ett tydligt och enkelt sätt både muntligt och skriftligt
- Du gillar att organisera och strukturera ditt arbete, öppen för att lära nytt och ser nya uppdrag som utmaningar


ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Regionservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Nygatan 20 VÄXJÖ
None

Postadress

Nygatan 20
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024