OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Dina arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare ingår du i ett team med elva kollegor där ni ansvarar för vikariehanteringen för Leanlinks verksamheter. Leanlink har idag närmare 1000 vikarier som arbetar för att täcka upp för ordinarie personal vid exempelvis sjukdom, vakans och semester. Du kommer att utgöra en viktig funktion för att säkerställa att verksamheterna får in personal vid rätt tid och med rätt kompetens. Dina främsta arbetsredskap kommer vara telefon och datasystem inom bemanning och administration.
Dina arbetsuppgifter består främst av att ta emot sjukanmälningar via telefon, kontakt med verksamheter och vikarier, boka in vikarier på arbetspass, lönehantering för vikarier, hantera mail, uppföljning av vikarier samt delta i enhetens utvecklingsarbete för förbättringar framåt.
Tjänsten är på heltid, vilket för rollen motsvarar 37 timmar per vecka, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta varierande arbetstider och schemaläggas under vardagar 06.30-17.00 samt på helger och röda dagar 06.30-15.00. I rollen ingår att arbeta varannan helg. Vårt kontor är placerat i centrala Linköping.
Din arbetsplats
I Linköpings kommun är Leanlink förvaltningen som ger Linköpingsborna service inom stöd, vård och omsorg. Hos oss arbetar cirka 2500 tillsvidareanställda medarbetare som tillsammans med ett stort antal timavlönade vikarier skapar bra dagar för de vi är till för. Våra medarbetare återfinns i en bredd av verksamheter, bland annat på kommunens vårdboende, hemtjänst, gruppbostäder, daglig verksamhet, hemsjukvård och rehabilitering. Vår verksamhet växer samtidigt som vi har en stor utmaning i att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare inom stöd, vård och omsorg.
För att bättre möta behovet hos våra brukare, medarbetare och chefer har vi nu startat Leanlink enheten BAS (Bemanning, Administration och Schemaläggning). Enheten består av två delar, planeringsservice som ansvarar för lönehantering och schemaläggning av de tillsvidareanställda, samt bemanningsservice som ansvarar för de timavlönade vikarierna och att tillsätta oplanerad frånvaro.
Vi vill bli fler inom bemanningsservice och söker därför efter ytterligare bemanningsplanerare som vill vara en del i det spännande utvecklingsarbetet som vi har framför oss!
Du som söker
Du som söker har en godkänd och avslutad utbildning på gymnasienivå. Har du även en eftergymnasial utbildning inom HR, beteendevetenskap, administration, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning så ser vi det som meriterande men det är inget krav.
Vi söker dig som vill vara med i uppbyggnaden av Leanlinks nya bemanningsenhet. Det är en stor satsning inom förvaltningen och du som söker är motiverad att vara med på denna resa. Det är ett ett krav att du som söker har tidigare erfarenhet av service. Har du tidigare arbetat med korttidsbemanning och/eller administration så är det meriterande. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med telefon som arbetsredskap och det är ett krav att du har goda datorkunskaper. Då du kommer arbeta med många kontaktytor är det ett krav på att du ska kunna tala och skriva svenska.
Du är en person som har lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra, såväl kollegor som personer ute i verksamheten. För dig är det viktigt att ge en god service samtidigt som du följer fattade beslut och relevanta styrdokument för ditt arbete. Som person är du uthållig och lösningsorienterad och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer och arbetssätt. Du är mottaglig för förändringar och kan se möjligheterna i dem. I rollen att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer samt behåller fokus på rätt saker under press samt skiljer på det personliga och professionella.
I urvalsprocessen kommer tester att användas som ett komplement till din ansökan.
Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 2
Ref. nr: 11237
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?