OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats med 3000 anställda i en bredd av viktiga verksamheter. Våra ledord mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar oss när vi varje dag levererar tjänster med god service och kvalitet. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.
Vi söker dig som med engagemang och delaktighet vill vara med att hitta lösningar som också håller för kommande generationer. Härryda kommun - här vågar vi!
I Härryda kommun är det ungefär 38 000 invånare och befolkningen ökar stadigt. Mölnlycke är vår största ort och här finns även tätorterna Landvetter, Härryda, Hindås, Rävlanda och Hällingsjö. Vårt attraktiva läge tio minuter från Göteborg med närhet till järnväg, hamn, Landvetter flygplats och med riksväg 40 som löper genom kommunen gör att många vill bo eller driva företag här.
Bemanningsenheten är organiserad under Personalavdelningen och ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier för socialtjänsten, städ, skola och förskola.
Bemanningsenheten sköter också den centrala schema- och samplaneringen för hemtjänsten, särskilt boende, personlig assistans och funktionsstöd.
Då ett par av våra medarbetare fått andra arbetsuppgifter inom enheten söker vi nu ersättare till tjänsten som bemanningsplanerare till korttiden för socialtjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två bemanningsplanerare som vill vara med på det spännande arbetet med att utveckla kommunens bemanningsprocess ytterligare.
Arbetet innebär i huvudsak att bemanna med vikarier då verksamheterna har behov. Du har tätt samarbete med schema- och samplaneringen och tillsammans utgör ni ett viktigt stöd åt verksamheten i bemanningsfrågor där olika lösningar bollas med enheterna. I arbetet ingår administration kring hanteringen och rekryteringen av vikarier. Du kommer ha mycket kontakt med vikarierna.
Vårt systemstöd i bemannings- och resursplaneringen är Time Cares planeringssystem Multi Access och Time Care Pool. Vi arbetar också med Treserva och Personec.
KVALIFIKATIONER
För jobbet krävs att du är en erfaren, noggrann och skicklig administratör som trivs med att ha en serviceinriktad roll med många kundkontakter. Du behöver ha erfarenhet från Socialtjänstens verksamheter och det är bra om du dessutom har tidigare erfarenhet av personal- och bemanningsfrågor. Du bör ha bra kunskap inom aktuell arbetstidslagstiftning.
Mycket goda kunskaper i Office paketet och sedan tidigare kunskaper i Time Care Pool är ett krav.
Du behöver ha minst gymnasiekompetens, gärna med påbyggnad från högskola eller yrkeshögskola.
Som person är du serviceinriktad, glad, analytisk med lösningsfokus. Du trivs med högt tempo och hanterar gärna flera saker samtidigt. Du är ser möjligheter och tar gärna stort eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi påbörjar rekryteringen efter hand som ansökningarna kommer in så ansök redan idag.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? KontaktaVisma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.