Bemanningsplanerare med driv till välkänt dryckesföretag i söderort sökes!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Nu söker vi en Bemanningsplanerare till ett välkänt dryckesföretag i söderort i Stockholm.
Uppdraget startar i juni vecka 24 och pågår till september vecka 39 och du måste kunna arbeta hela denna period. Du kommer att vara anställd hos Arena Personal men arbeta heltid ute hos vår kund. Arbetstiderna är förlagda under kontorstid måndag till fredag.

Som Bemanningsplanerare arbetar du med att i huvudsak planera personalresurser så att de används på bästa sätt. Uppdraget består i stora drag av följande uppgifter:

- se till så att kunden har bemanning i produktionen för att köra linjerna.
- ringa in fast personal eller inhyrd personal vid oväntade bortfall och sjukdom.
- beställa och har överblick på anställningsavtal.
- ha överblick på LAS-listan och se till så att regler och avtal följs.
- kontera fakturor.
- samarbeta med företagets utbildningsansvarig om utbildningstillfällen.
- ha regelbundna möten med teamledarna för att säkerställa informationsflödet mellan alla parter.
- skicka ut veckoplaneringar till berörda parter.
- ansvara för att regler och avtal följs.


Din profil

- du är en kommunikativ och flexibel person med en analytisk förmåga.
- du samarbetar lätt med andra men vågar samtidigt fatta egna snabba beslut, och fråga om hjälp när det behövs.
- du är bra på att planera samt vara spindeln i nätet, och klarar av att hantera många bollar i luften.
- du är en problemlösare och en ”doer” som drivs av utmaningar.
- du håller dead-lines och levererar personalen i tid till rätt plats.
-du tycker om att arbeta med människor och har en stor social kompetens.

Meriterande är om du har Personalutbildning eller motsvarande kunskaper. Du har arbetat med schemakonstruering/personalplanering sedan tidigare och då gärna i större organisationer, där det är skiftgång bland personalen. Alternativt att du arbetat inom bemanningsbranschen med stor resurshantering.

Du talar och förstår svenska och engelska, samt har god datavana och då främst från Excel.


Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024

27 november 2024

25 november 2024