Bemanningsplanerare med lönekompetens

Bemanningsplanerare med lönekompetens

Arbetsbeskrivning

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!

På löne- och bemanningsenheten arbetar idag 12 personer. Lön- och bemanningsenheten utgör tillsammans med HR-enheten Alingsås kommuns HR-avdelning.

Vi erbjuder dig förmåner såsom valbar friskvård via E-passi, att växla till fler semesterdagar, löneväxling till pension och möjlighet till flextid.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare med kompetens inom lön kommer du att arbeta brett inom hela bemannings- och löneprocess. Du kommer att ge övergripande support och stöd via telefon och ärendesystem till verksamhetsföreträdare och timavlönade gällande vikarieanskaffning och utbildning i bemanningssystemet Time Care Pool.

Du arbetar också med lönehanteringen med allt från registrering och avvikelserapportering, utläggsadministration till arkivering. Du fungerar som stöd, rådgivare och ger information till anställda och chefer. Du kommer även att ha kontakt med olika myndigheter. I din roll håller du också i informationsmöten och utbildar. Rapportering, tidsredovisning och reseräkningar med elektronisk attest sker via ett webbaserat system.

Bemannings- och löneadministrativt arbete utvecklas till att bli allt mer digitaliserat och systembaserat, varpå vi vill att du har ett intresse för att arbeta i olika datasystem. Just nu pågår ett större digitaliseringsarbete på enheten där du kommer att ha en viktig funktion i att driva och ta fram lösningar för enhetens arbete. Arbetssätt förändras ständigt genom att tekniken utvecklas. Enheten kommer under kommande år att arbeta med automatisering av processer genom RPA (Robotic Process Automation). Det är därför viktigt att du bidrar med positiv energi i teamet och trivs att arbeta i en föränderlig utvecklingsmiljö.
Vi arbetar idag i lönesystemet Personec och bemannings- och schemasystemet Time Care Pool och Planering.

Arbetstider för tjänsten varierar mellan kl. 06:00-16:00 med lunchstängt kl. 12:00-13:00.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som bemanningsplanerare och/eller löneadministratör eller har motsvarande tidigare erfarenhet och kvalifikationer av att ha arbetat som bemanningsplanerare eller löneadministratör. En merit är om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Personec P och Time Care.

Vi vill att du är administrativt kunnig och uppvisar mycket goda datakunskaper och har intresse för system och att analysera. Ett fokus på glädje, god kommunikativ förmåga, service- och lösningsfokus värdesätter vi. Som person gillar du både att arbeta självständigt såväl som i grupp. Vi vill att du kan Officepaketet särskilt Word och Excel.

Du behärskar svenska i både tal och skrift och är väl förtrogen med kommunala avtalen. Du trivs med att lära dig nya saker och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt samt ser utmaningen i att utveckla verksamheten med nya rutiner och mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner för tjänsten under semesterperioden är:
Vecka 26-27 samt 31 Jerker Gussmo
Vecka 28-29 är Maria Wallmyr
Vecka 30 Henrick Svensson

Intervjuer för tjänsten genomförs under vecka 32-33.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024