OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!
Kommunledningskontoret leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer förvaltningarna med rådgivning och specialisttjänster. Vi ansvarar för kommunövergripande service och projekt samt utövar uppsikt och kontroll av nämndernas verksamheter. Vi fokuserar på professionella och goda relationer men också på att skapa utrymme för ett gott arbetsklimat.
På löne- och bemanningsenheten arbetar idag 12 personer. Lön- och bemanningsenheten utgör tillsammans med HR-enheten Alingsås kommuns HR-avdelning.
Vi erbjuder dig förmåner såsom valbar friskvård via E-passi, att växla till fler semesterdagar, löneväxling till pension och möjlighet till flextid.
ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare med kompetens inom lön kommer du att arbeta brett inom hela bemannings- och löneprocessen. Du kommer huvudsakligen att ge övergripande support och stöd via telefon och ärendesystem till verksamhetsföreträdare och timavlönade gällande vikarieanskaffning och utbildning i bemanningssystemet Time Care Pool.
Du arbetar också med lönehanteringen med allt från registrering och avvikelserapportering till utläggsadministration och arkivering. Du kommer även att ha kontakt med olika myndigheter. I din roll håller du i informationsmöten och utbildar. Vi arbetar idag i lönesystemet Personec P och bemannings- och schemasystemen Time Care Pool och Planering/Multi Access.
Det pågår ett större digitaliseringsarbete på enheten och du kommer att ha en viktig funktion i att medverka till lösningar för enhetens utveckling. Arbetssätt inom området förändras ständigt genom att tekniken utvecklas, det är därför viktigt att du bidrar med positiv energi i teamet och trivs med ett flexibelt och öppet arbetssätt.
Arbetstider för tjänsten varierar mellan kl. 06:00-16:00 på vardagar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som bemanningsplanerare och/eller löneadministratör eller har motsvarande tidigare erfarenhet av att ha arbetat som bemanningsplanerare eller löneadministratör. Tidigare erfarenhet av lönesystemet Personec P och Time Cares system är starkt meriterande. Vi vill också att du är administrativt kunnig och uppvisar mycket goda datakunskaper. Du kan Officepaketet, har ett intresse för system och är bra på att analysera.
Du behärskar svenska i både tal och skrift. Du trivs med att lära dig nya saker och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt samt ser utmaningen i att utveckla verksamheten med nya rutiner och mål. Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig sektor samt kunskap om kommunala lagar och avtal, särskilt arbetstidslagen, är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kontaktpersonen har semester v29-32 men bevakar mail och telefon sporadiskt, vid generella frågor är du välkommen att kontakta Lön- och bemanningsenheten via 0322-617020
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.