OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats med 3000 anställda i en bredd av viktiga verksamheter. Våra ledord mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar oss när vi varje dag levererar tjänster med god service och kvalitet. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.
Vi söker dig som med engagemang och delaktighet vill vara med att hitta lösningar som också håller för kommande generationer. Härryda kommun - här vågar vi!
Härryda kommun är en del av Göteborgsregionen med ca 37 000 invånare och sex större tätorter. Riksväg 40 och Boråsbanan går igenom kommunen. Kommuncentrat ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborgs city. Göteborg Landvetter Airport, Västsveriges internationella flygplats, ligger mitt i kommunen. Härryda kommun har ca 2700 anställda och budgetomslutningen uppgår till 2,2 miljarder.
Den kommungemensamma bemanningsenheten sitter i centralt belägna lokaler i Mölnlycke. Tillsammans arbetar tio medarbetare och en enhetschef med rekrytering och bemanning av kommunens timvikarier samt schema- och samplanering för Vård och omsorg och Funktionsstöds medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som ser möjligheter istället för hinder? Är du analytisk med intresse för utveckling och förbättringsarbete? Är du en glad och frisk fläkt med erfarenhet av schemaläggning och optimerad bemanningsplanering? Vill du ingå i ett effektivt, framåt och positivt gäng? Då kan du vara den vi söker!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är schemaläggning och samplanering av arbetspass för funktionsstöds ordinarie medarbetare. En del i arbetet är att löpande kartlägga, analysera och driva förändringar i bemanningsprocessen tillsammans med enhetscheferna. I uppdraget ingår även ett särskilt ansvar för systemstöden Time Care Pool och MultiAccess.
Du ingår i en grupp med fyra samplanerare. Vi befinner oss i inledningen av ett spännande arbete där stora förändringar är på gång. Verksamheten driver frågan om bemanning i balans, hållbara scheman och effektiv samplanering med brukaren i fokus, och Bemanningsenheten är ett viktigt stöd i denna process. Du kommer att jobba tätt med verksamhetens enhetschefer.
Våra främsta systemstöd är MultiAccess och Time Care Pool. Vi arbetar i lönesystemet Personec samt i Treserva och Winlas.
KVALIFIKATIONER
Kompetenskrav
• Examen från högskola, gärna inom logistik, beteendevetenskap, ekonomi eller erfarenhet som bedöms som motsvarande.
• Erfarenhet av schemaläggning och optimal bemanningsplanering.
• Erfarenhet av schemaläggning inom LSS verksamhet.
• Erfarenhet av kvalificerat analysarbete.
• Mycket goda kunskaper inom Time Care Pool och Multi Access.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du serviceinriktad, snabbtänkt, glad och möjlighetsfokuserad. Du behöver vara lyhörd, ansvarstagande och noggrann. Det krävs att du både kan arbeta självständigt men också i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi påbörjar rekryteringen efter hand som ansökningarna kommer in så ansök redan idag.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? KontaktaVisma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är enallmänhandling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.