OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningsenheten Pedagogik består av ett team med sex bemanningsplanerare, två rekryteringssamordnare och två rekryteringskonsulter i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att kvalitetssäkra förvaltningens planering av personal på lång och kort sikt. Vi söker nu en bemanningsplanerare med högskoleutbildning inom personalvetenskap som vill vara med och driva bemanningsfrågan tillsammans med oss.
Är du en person som är lösningsorienterad, resultatsdriven och är duktig på skapa goda relationer med dem som du servar? Då kan detta vara jobbet för dig, välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig att tillsammans med engagerade kollegor vara med och utveckla Bemanningsenheten. Vi är inte rädda för att prova nya idéer och strävar ständigt efter att nå goda resultat. Tillsammans med övriga bemanningsplanerare ansvarar du för att ta emot och administrera beställningar av personal vid såväl korttidsfrånvaro som längre vikariat. Verksamheterna vi servar är förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning, bibliotek, museum, fritidsgårdar, mötesplatser, badhus samt kost och lokalvård.
Bemanningsenheten Pedagogik sitter i ljusa och fräscha lokaler på Albanoliden 1 i Borås.
Som Bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsplaneringen av tillfällig personal. Du servar verksamheternas behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose behoven har du dagligen dialog med såväl chefer som medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera och stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta. Vi arbetar ständigt med att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke och att identifiera personal som fungerar väl i stadens verksamheter.
Vi ser att du som söker till oss har en högskoleutbildning inom personalvetenskap, till exempel personal- och organisationsutveckling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser även att du har erfarenhet av administrativt arbete och innehar goda IT-kunskaper då detta dels är ditt främsta arbetsredskap och dels eftersom att vi ständigt arbetar med att utveckla digitala hjälpmedel och IT-stöd. Vidare behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering.
Fört att lyckas i rollen som bemanningsplanerare krävs det en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Din förmåga att vara utvecklingsorienterad och flexibel värderas högt. Du ska trivas med att arbeta i grupp men även självständigt och kunna ta eget ansvar.
Bemanningsenheten är en servicefunktion och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service samt är kontaktskapande då du kommer ha daglig kontakt med chefer, medarbetare och vikarier. Vi värdesätter om du har fallenhet för att se nya möjligheter och förmåga att driva utvecklingsarbete. Här finns utrymme för dig att växa i yrkesrollen!
Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta rekryterande chef.