Bemanningsplanerare till Bemanningsenheten Bollebygd

Bemanningsplanerare till Bemanningsenheten Bollebygd

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till.  Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel.

Bemanningsenhetens uppdrag är att hantera och kvalitetssäkra korttidsbemanningen inom verksamhetsområdena äldreomsorg, hemsjukvård, funktionsnedsättning. Bemanningsenheten är organiserad under Socialförvaltningen och består idag av en enhetschef och två bemanningsplanerare. Enheten har sedan årsskiftet fått delvis nya arbetsuppgifter och i det ingår att enheten ska sköta all rekrytering av timavlönad personal samt hantera verksamheternas behov av korttidsbemanning vid frånvaro upp till tre månader.

Är du intresserad av ett givande, utvecklande och utmanande uppdrag? Då kan du vara den vi söker!

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsplaneraren hanterar bemanning vid ordinarie personals korttidsfrånvaro upp till tre månader inom verksamheterna äldreomsorg, hemsjukvård, funktionsnedsättning och Måltider och Lokalvård. Arbetet innefattar nära samarbete med berörda enhetschefer och mycket kontakter med timvikarier. Arbetet sköts till stor del i systemet Time Care Pool.

Som bemanningsplanerare utför du mycket av rekryteringsarbetet för att anställa ny timavlönad personal samt är delaktig i introduktionen av dessa.

I uppdraget ingår att hålla intervjuer, skriva anställningsavtal, lägga in frånvaro och tillstyrka i Personec för det som rör timanställd personal, samt att ansvara för passersystemet Salto.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasieutbildning med inriktning administration, god datavana, kunskap och erfarenhet inom vård och omsorgsarbete samt av bemannings- och schemaplaneringssystem Timecare, TimeCare Pool. Kunskaper inom Personec och Winlas är meriterande.

Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om vårt kollektivavtal allmänna bestämmelser.

För att lyckas i arbetet krävs att du har initiativförmåga, är serviceinriktad, samarbetsvillig, stresstålig och lösningsfokuserad. Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att kunna hantera hastigt uppkomna situationer som kräver en snabb lösning.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024