Bemanningsplanerare till Careium's larmcentral!

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige och huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter och tjänster lever ett rikare liv, känner sig trygga och väl omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av 130 utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa, samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

På Careium arbetar över tusen vardagshjältar och det finns alltid plats för fler!

Våra värderingar är: Show Care, Act Smart & Be Heroes.

 Vad söker vi?

Vi söker en bemanningsplanerare som har erfarenhet av att arbeta med planering för verksamheter som arbetar dygnet runt, både på lång och kort sikt. Arbetet innebär att man tar hänsyn till både akuta sjukskrivningar samma dag samt sjukskrivningar som förväntas pågå en längre period, semesterplanering och andra längre ledigheter. 

En vanlig arbetsdag för en bemanningsplanerare börjar tidigast kl. 07.00 med en överblick på dagens bemanning, fokus ligger i första hand på att lösa den oplanerade frånvaron som uppstått, vi använder planeringssystemet Quinyx. Arbetsdagen fortsätter med att man ser över bemanningsmailen och besvarar de mail som inkommit. Vidare ser man över frånvaroansökningar och i samråd med medarbetarens chef beviljar dessa. Avslutningsvis arbetar man med KPI:er och statistik. En arbetsdag för en bemanningsplanerare är varierande och omväxlande hos oss, rollen innebär ett stort ansvar och kräver ett självledarskap. 

Vem är du?

För att lyckas i rollen är du kommunikativ och samarbetsvillig, du har lätt för problemlösning och du anpassar ditt arbete utifrån förändringar som kan ske. Vid tidvis högre tempo, bibehåller du balansen i dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att knyta kontakter samtidigt som du bevarar ditt proffessionella bemötande. Eftersom datorn är ditt arbetsverktyg har du god datorvana och ett intresse av att optimera, effektivisera och utveckla ditt arbete. 

Du har avslutad godkänd gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet av bemanningsplanering eller annan typ av samordnande roll. Det är meriterande om du arbetat i en liknande verksamhet tidigare, samt att du har kunskap om arbetstidslagen. Du ska även ha mycket goda kunskaper i både tal och skrift på svenska och engelska. 

 

Vi erbjuder

Ett nära samarbete med kollegor, där vi tillsammans bidrar med ett gott arbetsklimat och mycket humor. Vi värnar om en stimulerande och omväxlande arbetsmiljö, där vi lär av varandra. Careium erbjuder distansarbete, friskvårdsbidrag upp till 3000 kr per år, en plattform med förmånliga priser på bland annat shopping, bioupplevelser samt försäkringar. Vi erbjuder även fördelaktiga arbets- och tjänstepensionsvillkor. 

Tjänsten avser en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt slutdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare belma.dzocaj@careium.com eller ansvarig chef pernilla.haller@careium.com

Inga ansökningar hanteras per mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Careium
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Liknande jobb


27 december 2024