Bemanningsplanerare till Krokoms bemanningspool

Arbetsbeskrivning

Sveriges viktigaste jobb finns i välfärden, här finns jobb för dig som vill vara med och göra skillnad!

Den 1 januari 2015 startade Krokoms kommun den nya kommungemensamma bemanningspoolen, Krokoms Bemanningspool. Poolens syfte är att bättre kunna möta verksamheternas behov av korttidsvikarier och skapa tryggare anställningsvillkor för våra medarbetare.

Till bemanningspoolen söker vi nu en Bemanningsplanerare. Tjänsten är tillsvidare och på heltid.

I dag består bemanningspoolen av undersköterskor, barnskötare, kockar samt administrativ personal. Poolen arbetar över hela kommunen men administrationen är placerad i centrala Krokom. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du får chansen att ta eget ansvar och göra skillnad för många!


Arbetsuppgifter

Som Bemanningsplanerare samordnar och effektiviserar du kommunens vikarieplanering. Du säkerställer kompetens, kontinuitet och kvalitet i verksamheterna vid korttidsfrånvaro så att de ska kunna hålla en hög kvalité även när ordinarie medarbetare är borta.

Bemanningspoolen är ofta det första mötet med Krokoms kommun som arbetsgivare och det är viktigt med ett gott, välkomnande och professionellt bemötande.


Kvalifikationskrav

Som Bemanningsplanerare är noggrannhet, ansvarstagande och struktur i ditt arbetssätt viktiga egenskaper. Du har en hög servicekänsla, är kommunikativ och har en förmåga att skapa goda relationer. Du är en flexibel problemlösare som kan prioritera, omprioritera och ta egna initiativ utifrån givna ramar.

Du har gymnasieutbildning inom administration eller motsvarande utbildning som vi bedömer lämplig. God datorvana är ett krav, du kommer att arbeta i bemanningssystemet Time Care Pool.

Kunskap i arbetstidslagar och avtal är meriterande, liksom erfarenhet från liknande arbete.

Då vi är ett litet team som arbetar tätt tillsammans är det viktigt att vara prestigelön och öppen för att hjälpa till med alla uppgifter när så krävs. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet samt förmåga att arbeta med andra.


Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2015-07-27

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.


Kontaktpersoner

Iréne Ahlnäs-Toft
Verksamhetschef
0640 162 50
irene.toft@krokom.se

Eva Eklund
Biträdande chef
0640 162 51
eva.h.eklund@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN KROKOM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet
  • Publicerat: 18 juni 2015

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024