Bemanningsplanerare till offentlig verksamhet!

Bemanningsplanerare till offentlig verksamhet!

Arbetsbeskrivning

Ser du service som en av dina främsta styrkor? Trivs du med ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik? Skicka då in din ansökan för att få chansen till att bli en del av vårt härliga team!

Om företaget
Vi står just nu i en förändringsresa med att starta upp vår nya bemanningsenhet inom vård- och omsorgsområdet. Enheten består av två delar, planeringsservice som ansvarar för lönehantering och schemaläggning av de tillsvidareanställda, samt bemanningsservice som ansvarar för de timavlönade vikarierna och att tillsätta oplanerad frånvaro.

Inför uppstarten av den nya enheten behöver vi förstärkning inom bemanningsservice och söker därför efter ytterligare bemanningsplanerare som vill vara en del i det spännande utvecklingsarbetet som vi har framför oss!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsplanerare ingår du i ett team med elva kollegor där ni tillsammans ansvarar för verksamhetens vikariehantering. Du kommer att utgöra en viktig funktion för att säkerställa att verksamheterna får in personal vid rätt tid och med rätt kompetens.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Ta emot sjukanmälningar från medarbetare via telefon.
• Schemalägga och boka in vikarier på arbetspass.
• Svara på mail.
• Hantera lön och ha uppföljning av vikarier.
• Delta i enhetens utvecklingsarbete.

Tjänsten är på heltid, vilket för rollen motsvarar 37 timmar per vecka. Du kommer att arbeta varierande arbetstider och schemaläggas under vardagar 06.30-17.00 samt på helger och röda dagar 06.30-15.00. I rollen ingår att arbeta varannan helg.

Kontoret är placerat i centrala Linköping.

Din profil
Vi söker dig som vill vara med i uppbyggnaden av vår nya bemanningsenhet. Det är en stor satsning inom verksamheten och du som söker behöver vara motiverad till att vara med på denna resa. Då tjänsten till stor del består av service där ditt främsta verktyg är telefon ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken.

Rollen är dynamisk vilket kräver en hög flexibilitet då du ofta under din arbetsdag kommer att behöva skifta mellan olika typer av arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du även har en god datorvana då du snabbt och enkelt kommer behöva navigera i de olika digitala systemen för att kunna lösa problem.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer samt behåller fokus på rätt saker under press. Som person har du också lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra, såväl kollegor som personer ute i verksamheten.

I denna tjänst ställer vi krav på att man behärskar det svenska språket både i tal och skrift.


Ansökningsförfarande
Detta är en konsultlösning vilket innebär att du anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos kundföretaget, möjlighet till övertag av kund kan finnas i ett senare skede av anställningen. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tar ej emot ansökningar via mejl men vid frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta ansvariga rekryterare på Skill,
Vatan Lokaj, vatan.lokaj@skill.se eller Hanna Sjöström, hanna.sjostrom@skill.se.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024