OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Bemanningsenheten ansvarar för att boka vikarier till Omsorgsförvaltningens alla verksamheter vid frånvaro eller utökade behov. Det handlar om personal till särskilda boenden, hemtjänst, gruppbostäder och personlig assistans. Bemanningsenheten fungerar också som stödfunktion gällande personaladministration och schemaläggning.
På vår enhet finns fem bemanningsplanerare, en systemadministratör och enhetschef. Här finns även anställda i bemanningspoolen och alla de timvikarier som arbetar på de korttidsvikariat som enheterna behöver vikarier till.
Vi söker nu en bemanningsplanerare till vårt team - välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Den huvudsakliga uppgiften som bemanningsplanerare är att tillhandahålla vikarier till enheterna.
Tjänstens övergripande uppdrag är att boka de vikarier som behövs vid korttidsfrånvaro ute på enheterna. Arbetet sker i dialog med respektive enhetschef och enhetsassistent på de olika enheterna och verksamhetens behov vikarier styr till stor del hur arbetsdagen ser ut. Du kommer att ha översikt över vikariebehovet samt över de personal- och vikarieresurser som finns att tillgå och matchar dessa på bästa sätt. Utöver detta ingår vissa administrativa uppgifter inom schema och bemanningsområdet.
Arbetet består av dag- och helgtjänstgöring.
KVALIFIKATIONER
Du har en lämplig gymnasial utbildning med administrativ inriktning eller liknande. Erfarenhet av personaladministration, schemaläggning och/eller arbete inom vårdyrket är meriterande.
Arbetet som bemanningsplanerare innebär ett arbete där det ibland händer mycket på samma gång. Du gillar dessa dagliga utmaningar, att lösa problem och trivs i roller när du får ha kontakt med många olika människor och leverera lösningar. Att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt är ett viktigt mål. Som person är du strukturerad, kan planera uppgifterna och behålla rätt fokus och prioritet för att lösa uppgifterna.
Du har goda kunskaper i svenska språket och god vana i att använda datorn som ett naturligt arbetsredskap. Tidigare kunskap och erfarenhet av arbete i våra system TimeCare Planering och TimeCare Pool är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.