OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Bemanningsenheten tillgodoser verksamheternas behov av akut frånvaro, hantering av över- och underkapacitet, processtöd i semesterrekrytering och övrig rekrytering. Du kommer att ingå i ett team med bemanningsplanerare, i dagsläget är ni tre personer. Enheten leds av en enhetschef och vi har vår placering på Höjdgatan 3.
Vill du bli en del av vårt team?
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare arbetar du med att tillsätta personal utifrån de behov verksamheterna har. Främst handlar det om korttidsrekrytering till akuta luckor som uppstår och ditt uppdrag är att koordinera tillgängliga resurser.
För den mer långsiktiga bemanningsplaneringen kommer du att bistå i processen för rekrytering av timavlönade.
Du kommer att serva de flesta verksamheter inom kommunen så som skola, förskola, äldreomsorg, funktionsnedsättning, kost, lokalvård med flera. Du har tät kontakt med våra verksamheter samt våra timavlönade medarbetare på Bemanningsenheten.
Vi använder bokningsverktyget Time Care Pool samt personaladministration i Personec. Enhetens öppettider är 06.30-16.30 i dagsläget och förlagd till vardagar, din arbetstid är schemaförlagd med 40 timmar per vecka. Helgtjänstgöring kan bli aktuellt om behov uppstår.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du fullgjort gymnasieutbildning.
Det är meriterande om du har en administrativ eftergymnasial utbildning inom bemanningsoptimering, logistik, arbetstidslagstiftning, HR-inriktning eller motsvarande.
Det är ett krav att du har arbetslivserfarenhet från en verksamhet där bemanning och schemaläggning är centrala beståndsdelar för att få verksamheten att fungera. För tjänsten krävs också god datorvana och att du med lätthet lär och använder dig av nya IT-verktyg. Om du har erfarenhet av bemanningsplanering och av systemet Time Care Pool är det meriterande.
För att fungera i rollen som bemanningsplanerare är du social och utåtriktad. Serviceinriktad, lojal, duktig på att kommunicera och har god samarbetsförmåga. Som person är du självgående, du tar ansvar för din uppgift och är lugn och kontrollerad i stressade situationer. Vidare planerar och organiserar du arbetet på ett effektivt sätt och har en god problemlösande förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
• Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
• Ulricehamns kommun tillämpar rökfri arbetstid.
• Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.