OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från sju avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.
Planeringsenheten ingår i socialförvaltningens stab och ledning där även förvaltningens IT-stöd, bemanningsenhet och ekonomer ingår. Planeringsenheten ansvarar för att tillhandahålla strategiskt stöd till avdelningschefer, resurskontroller och schemagranskning till enhetschefer samt utbildning till chefer och schemaansvariga i bemanningsfrågor.
Arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare ansvarar du för att stötta enhetschefer samt schemaansvariga med resurskontroller, schemagranskning, vikarieanskaffning och underlag. Du kommer att vara ansvarig för att hålla utbildningar inom planering, schemaläggning och system. Du kommer även att vara ansvarig för att planera och genomföra workshops för verksamheterna du supporterar.
Kvalifikationer
Goda kunskaper i Excel och Timecare, alternativt god systemförståelse är krav. Erfarenhet av schemaläggning, planering, eller resurshantering är ett krav. Erfarenhet av vård- och omsorgsboenden är meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, har lätt för att samarbeta med och ge god service till våra kunder.
Då du ska hålla i utbildningar för chefer, schemaansvariga och medarbetare är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga.
Övrigt
Anställningsform; Tillsvidareanställning, heltid (100%)
Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-22
Vi undanber oss kontakt från konsulterande rekryteringsföretag och annonsörer.