OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Enhet Bemanningsplanering är en stödfunktion inom socialförvaltningen i Ale kommun och bistår organisationen med strategiskt och operativt stöd inom rekrytering och bemanning. Vi söker nu en driven och engagerad bemanningsplanerare som kan arbeta nu i vår och över hela sommaren. Vi erbjuder ett spännande, utmanande och omväxlande arbete som ger en givande erfarenhet i ditt framtida yrkesliv. Ansök redan idag!
I ditt arbete som bemanningsplanerare arbetar du främst i Time Care pool och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att beställningar av vikarier från förvaltningens enheter blir tillsatta. Du kommer tillsammans med teamet även delta i alla delar av rekryteringsprocessen. Det innebär bland annat urvalsarbete, intervjuer, referenstagning samt sköta rekryteringsadministrationen. Enheten rekryterar och bokar vikarier inom äldreboende, hemtjänst, personlig assistans och funktionsstöd.
En viktig del i ditt arbete är även att vara spindeln i nätet mellan verksamheter, vikarier och medarbetare i poolen. Du har kontinuerlig kontakt med chefer och arbetsledare och arbetar dagligen i system så som Time Care Pool och Personec. Du behöver därmed ha god datorvana och erfarenhet av att ha många bollar i luften så som inkommande samtal, mail och frågor. Arbetstiden är förlagd dagtid mellan 06:00-16:30, med viss helgtjänstgöring som ingår.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande!
Varmt välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Du har minst avklarad gymnasieutbildning och ett års erfarenhet från tidigare arbete inom bemanning eller rekrytering. Har du erfarenhet från en bemanningsenhet eller arbetat i nära kontakt med en bemanningsenhet är ett stort plus.
Tjänsten ställer höga krav på din datorvana samt administrativa kunskaper i systemstöd, mail och telefonväxel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Time Care Pool eller Personec och har arbetat inom vård och omsorg.
Vi söker dig som är driven, nyfiken och gillar utmaningar och sätter stora krav på kommunikativa förmågor i olika former.
Då rollen bygger på samarbete ser vi att du är kommunikativ med mycket god förmåga att samarbeta och skapa relationer. Vidare är du trygg, har stor personlig mognad och ett välutvecklat omdöme.
Du behöver också trivas och leverera när tempot är högt!
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.