Bemanningssamordnare

Bemanningssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.




Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård.

Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

Central bemanningsenhet är en del av omsorgsförvaltningens HR-funktion, och ger stöd i rekrytering, akutbemanning och schemaplanering, med syftet att bidra till att kvalitetssäkra rekryterings- och bemanningsprocesser i vikariehanteringen, möta framtidens personalförsörjningsbehov och hushålla effektivt med förvaltningens personalresurser.



Arbetsuppgifter

Som bemanningssamordnare vid Central bemanningsenhet arbetar du främst med att hjälpa och stödja arbetsplatserna inom äldreomsorgen och kostenheten med akutbemanning.

Även andra personaladministrativa arbetsuppgifter kopplade till anställning och bemanning för intermittentanställda ingår. Du har mycket kontakt per telefon och mail med medarbetare och chefer i verksamheten. Arbetet är förlagt dagtid måndag-söndag.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom omvårdnad alternativt administrativ utbildning. Du har erfarenhet av bemanning och personaladministrativa arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har arbetserfarenhet från omsorgsverksamhet.

Arbetet kräver goda datakunskaper i Officepaketet och erfarenhet av personaladministrativa system. Det är meriterande om du har kunskaper i våra system Heroma och Time Care. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift.


För att trivas med arbetet krävs att du är strukturerad och stresstålig, och självständigt kan prioritera vid hög arbetsbelastning. Då arbetet innehåller mycket kontakter med chefer, kollegor och medarbetare är en hög grad av servicekänsla och ett gott bemötande ett måste.



Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tjänst på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Tjänstgöring måndag-söndag. Din placering är på Östra kommunhuset med närhet till bussar.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sofia Cederström på telefon 044-13 68 02.

Sista ansökningsdag är 2020-07-13.


Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 13 juli 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024