Bemanningssamordnare

Arbetsbeskrivning

OMS:2015:88


Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Rekryterings- och bemanningsenheten i Omsorgsförvaltningen är under uppbyggnad och tillhör organisatoriskt att HR-enheten. Till rekryterings- och bemanningsenheten söker vi nu en bemanningssamordnare.


Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som administratör och tillsammans med övriga bemanningssamordnare boka och administrera tillsättning av resurser som verksamheterna i Omsorgsförvaltningen beställer via TimeCarePool. Du ansvarar för dialog med verksamheterna utifrån vikariebehov.

Kvalifikationer
Du har godkänd gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har logistikutbildning, eller annan utbildning som arbetgivaren bedömer likvärdig.
Vidare har du erfarenhet från bemanningsarbete och administrativt arbete. Efarenhet inom vård och omsorg samt arbete i lönesystemet Heroma är meriterande liksom arbete i bemanninsgsystemet TimeCare Pool.
Tjänsten som bemanningssamordnare kräver att du har kunskaper i lagar och avtal som styr bemanningsarbetet, goda datakunskaper och blick för logistik. Du arbetar strukturerat har ett professionellt bemötande, är serviceinrikad och lyhörd. Vidare har du lätt för problemlösningar, att fatta beslut och klarar av snabba omställningar i arbetet samt att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % eller önskad sysselsättningsgrad. I arbetet ingår helgtjänstgöring. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

Intervjuer och tillsättning av tjänsten sker efter sommaren.


För mer information, ta kontakt med
Malin Sörensson, Enhetschef, 0733 ? 13 87 11

För facklig information, ta kontakt med
Annika Lovén, Vision, 0728-85 77 40
Rebecca Lejon, Kommunal, 044-13 48 80

Sista ansökningsdatum
2015-07-26

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024