OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GILLAR DU ATT PLANERA OCH STRUKTURERA OCH VARA SPINDELN I NÄTET? DÅ SKA DU SÖKA TILL VÅRT GÄNG SOM BEMANNINGSSAMORDNARE!
Rollen som bemanningssamordnare är bred, utvecklande och fartfylld!
Du är spindeln i nätet. Du vill framåt! Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och samverkar för att gå åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas.
ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare inom hemtjänsten är du med och leder, utvecklar, utvärderar och analyserar verksamheten. Du tillsammans med kollega och två enhetschefer ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, brukare och anhöriga samt olika mötesforum. Du har ett ekonomiskt ansvar i form av att hålla en effektiv planering. Du har ett nära samarbete med en samordnarkollega och ansvariga enhetschefer. Du kommer att arbeta med att bemanna upp de arbetspass vi önskar få tillsatta med vikarier på grund av frånvaro bland ordinarie personal. Detta gör du i bemanningssystemet TimeCare Pool. Den dagliga planeringen gör du i planeringssystemet Kompanion och du tar emot och verkställer beställningar på våra brukare i dokumentationssystemet Viva. Vi arbetar med vårt schema i TimeCare Plan där du, ihop med enhetschef, lägger bemanningskrav och löpande justerar arbetspass. Du sköter även administrering av våra trygghetslarm.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och som brinner för service och problemlösning. För att trivas och kunna utvecklas i rollen behöver du vara kreativ, ha förmåga att ta egna initiativ och se helheten. Du ska vara trygg i dig själv och bekväm med att arbeta självständigt och att handleda andra på ett prestigelöst och motiverande förhållningssätt. Du behöver vara en lagspelare med pondus. Uppdraget kräver att du snabbt, under tidspress, kan planera och prioritera i arbetssituationer där beslut behöver fattas.
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du
• Ha minst gymnasial utbildning
• Tidigare ha arbetat inom ett serviceyrke
• Ha minst två års erfarenhet av bemanningsfrågor
• Ha goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har tidigare vana från hemtjänst, arbetsledning, personalplanering och schemaläggning. Du får gärna ha erfarenhet från socialtjänst alternativt vård och omsorg.
Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.
Ange löneanspråk samt när du har möjlighet att starta din anställning hos oss.
ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi ett löpande urval, vilket innebär att kandidater kan bli kontaktade innan sista ansökningsdatum har passerat. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under ansökan.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just nu är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.