OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.
Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar nu vårt team och söker en bemanningssamordnare till hemvården. Tjänsten har mycket spännande vardagsutmaningar där du får en viktig roll.
Din roll som den ser ut idag blir att jobba med bemanning genom att förmedla personal till verksamheterna och arbeta med rekryterings - och anställningsprocessen. Du kommer även kontinuerligt ha en kommunikation med timanställda samt arbeta med övriga administrativa arbetsuppgifter. I din roll är du spindeln i nätet och gör ditt bästa för att lösa bemanningsbehovet på ett lugnt, strukturerat, systematiskt och metodiskt sätt. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med övriga kollegor och de verksamheter vi bedriver.
Arbetsuppgifterna kan delvis komma att förändras på grund av hur vi framöver ska organisera oss för att på bästa sätt lyckas med vår bemanning.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget söker vi dig som är lösningsfokuserad. Du är en människokännare och lyhörd, samtidigt som du är modig i beslutsfattande. Du har en helhetssyn gällande bemanning av personal och har även ett sinne för detaljer.
Du är bra på att kommunicera och säkerhetsställer att förväntningarna är klara för alla parter. Du har förmågan att se vad som behövs göras och tar tag i det på ett lugnt och metodiskt sätt. Du tycker om att samarbeta med teamet för att uppnå bästa resultat och ser vikten av goda relationer.
Du har gymnasiekompetens och/eller vidareutbildning med lämplig inriktning samt erfarenhet av att ha arbetat som samordnare tidigare. Vidare har du erfarenhet av att ha arbetat med bemanningsfrågor och rekrytering, samt arbetat i verksamhetssystem inom samordnad planering, bemanning och personal/löner. För att fungera optimalt i rollen ser vi att du behöver ha ovanstående egenskaper och relevant erfarenhet för att komplettera vårt team.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.