OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse för att arbeta med människor och brinner du för att vara ett professionellt stöd? Då är rollen som bemanningssamordnare perfekt för dig! Hos oss blir du en del av ett team som lägger stor vikt vid att vara goda lagspelare, ha goda samarbeten och humor. Vi ser fram emot att hitta en till positiv medspelare till vårt härliga team!
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker vi en bemanningssamordnare till våra barn- och ungdomsverksamheter inom LSS. Här ingår korttidstillsyn, korttidsvistelse och boende. Du arbetar i ett nära samarbete tillsammans med enhetschef, administratör och bemanningssamordnare.
Arbetsuppgifter
Bemanningssamordnares uppdrag är att säkerställa resurseffektiv bemanning. Du ska tillsammans med enhetschefer verka för goda kundrelationer, nöjda medarbetare, en ekonomi i balans samt god arbetsmiljö.
I uppdraget ingår att hantera tillsättandet av det dagliga bemanningsbehovet genom att planera personalresurser, matcha tillgängliga resurser gentemot enheternas behov och kompetenskrav samt vid behov göra vikariebeställningar till vår centrala enhet för bemanning och rekrytering. Du kommer även att inventera verksamheternas resursbehov och vara en viktig del i bemanningsplaneringen.
Du hanterar frånvaro- och friskanmälningar samt bevakar och bemannar ledigheter såsom semestrar och tjänstledigheter. Uppdraget innebär att du har en nyckelroll i vår organisation som säkerställer att vi använder våra resurser på bästa vis.
Du kommer att bistå med administrativt arbete i Medvind såsom att hantera övertidstimmar samt korrigera eller lägga till arbetstid. Du kommer även att arbeta i vårt dokumentationssystem Lifecare.
Vid akuta behov skulle du kunna behöva stötta upp ute i verksamheterna.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha en relevant gymnasial utbildning och ha erfarenhet av att arbeta med bemanning och schemaläggning. Du behöver ha kunskaper i de lagar och avtal som styr arbetet kring bemanning, exempelvis arbetsrätt och arbetstidslagen.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara van vid att arbeta i olika digitala system och program och ha lätt för att lära dig fler.
Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har ett öga för detaljer och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete samt är tydlig i din kommunikation, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom LSS samt har kunskap i Lifecare för att kunna vara behjälplig i våra verksamheter kring genomförandeplaner och dokumentation. Det är också meriterande om du har kännedom om arbete utifrån arbetstidsmodellen tvättstuga och har erfarenhet av att arbeta i stödsystemet Medvind.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, båda idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Intervjuer sker den 14/10, 17/10 och 18/10.
Sista ansökningsdag: 2024-10-13
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.