OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba för framtiden redan idag
Avdelningen består idag av en chef och nio medarbetare som arbetar med att ta fram och genomföra raffinaderistrategier och planer som maximerar värdeökningen över raffinaderisystemet. Tillsammans med sektionens andra avdelningar i Lysekil och Stockholm styr vi tillverkning och hantering av produkter och komponenter på Preemraff så att utleverans av produkter kan ske i tid, med rätt kvalitet och till optimalt förädlingsbidrag.
Huvuduppgifterna innebär att:
upprätta löpande planer för tillverkning och lager av råvaror, komponenter och produkter,
planera och schemalägga import och tillverkning av komponenter, lagerhållning samt blandning av produkter på raffinaderiet och i Skarviksterminalen,
beräkna optimala blandningar och korrektioner utgående från aktuell blandningsstrategi,
ge ut blandnings- och transferinstruktioner till raffinaderiet och laboratoriet,
sköta den löpande planeringen och koordineringen för tillverkning, lagerhållning och utleveranser, både för Skarviksterminalen och för depån i Skarvik,
beställa provtagning och testning av komponenter och produkter gentemot drift och laboratorium,
sammanställa periodiska rapporter avseende lager, importer, utleveranser, tillverkning och genomströmning,
sammanställa underlag för intern och extern rapportering med avseende på kvalitet och kvantitet,
driva förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde,
Tjänsten är ett vikariat under drygt ett år med tillträde direkt efter årsskiftet.
Du blir en viktig del av Preem – Att våra raffinaderier hör till de effektivaste i Europa hindrar oss inte: vi vill ständigt bli bättre. Vår framtidsresa innebär att du som jobbar här får användning för ditt lösningsfokus och din positiva syn på förändringar. Men det är inte allt. Tack vare vår storlek och våra komplexa produkter kan du räkna med goda utvecklingsmjligheter inom en spännande verksamhet som präglas av snabba omställningar, tydliga regler och högt säkerhetstänk.
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.
Har du den här bakgrunden?
Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från energi- och drivmedelsbranschen, logistikplanering och labbverksamhet är meriterande, liksom kunskaper inom ekonomi och optimering.
För intern kandidat kan kravet på formell utbildning kompenseras av erfarenhet från produktionsplanering, process, tanksida eller lab och därmed kunskap om raffinaderiets produktionsprocesser samt produktkvalitet.
Är det här du?
För att bli en bra planerare är det viktigt att du har förmåga att snabbt analysera en situation och fatta ett optimalt beslut. Du kommer arbeta självständigt med din planering och samtidigt ha behov av information och daglig kontakt med interna kontakter så som operatörer, produktionsingenjörer, andra planerare, traders, labb och även externa kontakter. Därför är det viktigt att du är kreativ och drivande, självgående och handlingskraftig. Att du har god samarbetsförmåga är ett måste.
Vidare behöver du vara snabbtänkt och samtidigt kvalitetsmedveten – att leverera rätt produkt med så optimal sammansättning som möjligt är en nyckel för lönsamheten.
Arbetet innebär att du dagligen använder ett flertal av Preems IT-system för planering, beräkning, uppföljning och kommunikation. Mycket god datorvana och förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt på ett enkelt sätt, i både tal och skrift är viktiga färdigheter.
Ta reda på mer!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Harald Jeppsson, chef Planering & Optimering i Göteborg, Tel: 010-450 641 32
Intervjuer kommer ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast 31 dec 2021.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner