OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Syntronic är One Step Ahead och utmanar alltid gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vill du också vara med i ett härligt team och bygga framtidens lösningar?
Arbetsuppgifter
Som beredare/inköpare hos oss på Syntronic ansvarar du tillsammans med dina kollegor för beredning och inköpsförfrågningar på befintliga och nya produkter. Du kommer att bygga upp produktstrukturen i vårt affärssystem och ta in offerter från våra leverantörer. Du och dina kollegor sköter det löpande inköpsarbetet och samarbetar med interna och externa intressenter samt genomför förbättringsarbete.
Du har en kontinuerlig dialog med våra kunder och leverantörer samt vår produktions personal och inser vikten av att upprätthålla goda relationer. Hos Syntronic blir du en viktig del i vår inköpsavdelning som effektivt och kostnadsmedvetet processar inköp och säkerställer leveranser.
Som beredare/inköpare kommer du bland annat att arbeta med:
- Bereda in teknisk dokumentation i affärssystem
- Leta lämpliga leverantörer och ta in offerter
- Hantera produkters livscykel, med revisionshantering
- Lägga inköp till våra leverantörer och följa upp ordererkännande
- Förbättringsarbete kring att säkerställa kvalitet och utreda kvalitetsbrister
- Beredning av offerter och stöd till säljavdelningen
- Genomföra systemvård
- Upprätthålla ett löpande datakvalitetsarbete i affärssystem och andra IT-system.
För oss på Syntronic är det viktigt med flexibilitet och att man samarbetar med kollegor så periodvis kan du få vara behjälplig inom andra områden än ditt ordinarie.
Vi söker en beredare/inköpare som:
- Har utbildning inom relevant område
- Har ett par års tidigare erfarenhet av inköp eller materialplanering
- Har ett genuint intresse för inköp och beredning
- Lättsamt kan hantera IT-stöd, affärssystem och genomföra administrationsuppgifter.
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du som beredare/inköpare besitter erfarenhet av Microsoft NAV samt har goda kunskaper i Excel.
Personliga egenskaper
Du har en positiv inställning till arbetet, har en god samarbetsförmåga och ett naturligt driv som tar dig och gruppen framåt. Du tar gärna tag i saker och på eget initiativ reder du ut dina, och bistår i kollegornas utmaningar i vardagen.
För att trivas i rollen som beredare/inköpare behöver du vara noggrann och strukturerad. Du har lätt för att ta egna beslut och göra egna prioriteringar, har en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringar och utvecklingsmöjligheter. Vidare ser vi att du är en stresstålig person som kan leverera i tid utan att tumma på struktur och kvalitet.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade och duktiga medarbetare. Vi är ett globalt team på 1500 ingenjörer som arbetar inom flera olika affärsområden med banbrytande och utmanande projekt i en internationell miljö. Trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa bland våra medarbetare är viktigt för oss. Därför får du tillgång till flextid, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify, ett bra försäkringspaket med pensionsavsättning samt möjligheten att teckna ett förmånligt försäkringspaket gällande privatvård.
Ansökan
Vi ser fram emot ditt CV och gärna ett personligt brev där du beskriver varför du vill arbeta hos oss.
Vi arbetar med löpande urval, ansök dock senast 23 januari.
För att kvalitetssäkra Syntronics rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med alla kandidater ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Syntronic tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt och bestämt kontakt med mediasäljare och säljare av rekryteringstjänster.