OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2013/2010
Till åklagarkammaren i Östersund söker vi en beredningsassistent. Anställningen är ett vikariat till den 31 maj 2014 med möjlighet till förlänging.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, därför jobbar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Vi är dessutom övertygade om att olikheter berikar oss - både som individer och som myndighet. Hos oss får du också goda möjligheter till att skapa balans mellan arbete och fritid.
Arbetet består av diarieföring, arkivering, allmänna kontorsuppgifter samt att ge service till samverkande myndigheter och till allmänheten. I beredningsuppgiften ingår att ta fram förslag till åklagarbeslut i enskilda ärenden. Arbetet är upplagt så att kansliets personal växlar mellan allmän administration och uppgiften att bereda ärenden till beslutsfattande åklagare.
Dina kvalifikatoner
Vi söker dig som
* Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning samt gärna någon juridisk utbildning, t.ex. enstaka juridiska kurser eller paralegalutbildning.
* Har några års erfarenhet av administrativt arbete
* Har lätt för att sätta dig in i nya system
* Har god samarbetsförmåga
* Är noggrann och ansvarsfull
Det är meriterande om du har erfarenhet av rättsväsendet.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67