OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2016-303
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på Riksenheten för miljö och arbetsmiljömål i Göteborg.
Som beredningsjurist kan olika arbetsuppgifter bli aktuella t.ex. göra sammanställningar av rättsfall och juridiska analyser samt att delta i olika förekommande projekt. Vidare ingår i tjänsten löpande verksamhetsuppföljning. Du kommer att ge service åt specialiståklagare men också möta olika statistiska förfrågningar från media m.fl, vilket ställer krav på förmågan att formulera dig i skrift. De ärenden som handläggs kräver intresse för speciallagstiftningen inom miljö- och arbetsmiljörätt. Närmare om vilka arbetsuppgifter som kan bli aktuella är beroende på riksenhetens behov.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som:
avslutat din juristutbildning eller är i slutet av din juristutbildning (endast examensarbetet kvar) har god datorvana.
Som person ser vi gärna att du:
är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta effektivt. är ansvarstagande och självständig i ditt arbetssätt och har förmåga att prioritera. är stabil och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. är serviceinriktad och bra på att samarbeta. har förmåga att formulera dig i skrift.
Det är meriterande med erfarenhet av speciallagstiftningen inom miljö- och arbetsmiljörätt.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning på 11 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67