OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Den utannonserade tjänsten är placerad på Regionstabens kansliavdelning inom Kanslienheten som består av ca 20 medarbetare. Kanslienheten arbetar med den politiska ärendeprocessen och ger administrativt stöd till den politiska
organisationen. Enheten ansvarar för registraturen, d.v.s. postöppning, registrering av handlingar och fördelning av ärenden inom Region Blekinge samt arkivfrågor. Inom kanslienheten finns också administrativt stöd till regionråden, regiondirektören och andra tjänstepersoner. Region Blekinges juridiska expertis och det strategiska ledningsansvaret för funktionsområdena miljö-och hållbarhet samt säkerhet och krisberedskap tillhör också kanslienheten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär i huvudsak att du ansvarar för delar av nämndadministrationen, koordinerar beslutsunderlag samt utgör ett stöd åt de förtroendevalda och tjänstepersoner. Du är en viktig länk mellan förtroendevalda och tjänstepersoner i förvaltningen och har en nära och tät kontakt med båda.
Du ansvarar för administrationen i beredningsprocessen och ser till att handlingar och sammanträden hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du ansvarar för att förbereda, genomföra och efterarbeta de politiska organens sammanträden.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har ett intresse för offentlig verksamhet, demokratiska processer och gällande lagstiftning.
Du har
• en akademisk examen inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• God datorvana och intresse för digitala lösningar
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet som beredningssekreterare eller liknande arbete i offentlig verksamhet, samt vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem.
För att passa i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du är självständig i ditt arbete samtidigt som du har god samarbetsförmåga, hög integritet och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa.
Är du prestigelös och har en positiv inställning kommer du att trivas mycket bra i rollen som beredningssekreterare hos oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetet kräver tjänsteresor i länet och körkort är en fördel.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06