OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Gävleborg bygger upp en ny hälso- och sjukvårdsstruktur och samlar landstingets administration i en ny förvaltning, Lednings- och verksamhetsstöd, LOV. Organisationen träder till fullo i kraft från den 1 januari 2008 och uppbyggnaden startar hösten 2007. Den nya administrationen ska arbeta på uppdrag av landstingsdirektören och hälso- och sjukvårdens fem divisioner. Administrationen ska vara effektiv och stödja kärnverksamheten så att de uppnår sina och landstingets uppsatta mål. Under hösten 2007 kommer cirka nio avdelningschefer att rekryteras för att tillsammans med förvaltningschefen bygga upp den nya verksamheten. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vi söker dig som idag arbetar som beredskapschef/samordnare i en större organisation. Du kommer att leda Landstinget Gävleborgs beredskaps- och katastroforganisation. Organisatoriskt kommer du att tillhöra Lednings- och verksamhetsstöd (LOV), Hälsa-, miljö- och säkerhetsavdelningen, där du kommer att ha en självständig roll. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom krishantering eller statsvetenskap med inriktning internationell krishantering är meriterande. Du ska vara en god kommunikatör, ha social kompetens och lätt för att samarbeta. Erfarenhet av utbildningsverksamhet och medicinsk bakgrund meriteras. Formell kompetens: - HRK Räddningsverkets högre utbildning - Försvarshögskolans grundkurs - Folkrättskunskap - Katastrofmedicinska utbildningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Reit, Vårdenhetschef
0650-293 04
Bengt Öquist,Kurator
0650-924 63
Daniel Winsjansen,SSR
026-15 65 69
Roger O Nilsson, Divisionschef
026-63 70 37
Liselotte Ehn, Vision
070-287 57 37
Anna Bergström,Vårdförbundet
072-560 16 74
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02
Ulrika Månsson, SACO
070-394 52 02
Ritva Jokela, GHLF
072-525 50 88
Cecilia Vennberg, Lärarförbundet