OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 600 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Beredskapssamordnaren driver och samordnar krisberedskapsfrågorna inom Borgholms kommun och kommunens bolag Borgholm Energi AB, som bland annat ansvarar för teknisk service. Uppgifterna utgår från krishanteringssystemet enligt ”Lag (2006:544) om kommuners och landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap”.
I förberedelserna ingår bland annat att analysera och planera för extraordinära händelser, uppdatera styrande dokument samt utbilda, öva och utvärdera kommunens krisorganisation. Du ska också verka för att olika aktörer i kommunen och inom länet samverkar och uppnår samordning i planerings- och förberedelsearbetet.
Tjänsten är en visstidsanställning då utredning eventuellt ska påbörjas om samverkan i dessa frågor mellan Borgholms och Mörbylånga kommuner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Arbetslivserfarenhet inom området krisberedskap är önskvärt, då anställningen är tidsbegränsad och du snabbt behöver komma in i arbetet.
Du bör ha ett strukturerat, strategiskt och självständigt arbetssätt och ha förmågan att omvandla övergripande perspektiv i praktisk handling. Vi förutsätter att du behärskar svenska i såväl tal som skrift.
För anställningen krävs körkort för personbil och svenskt medborgarskap.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Krister Kronzell
0485-880 30
Agneta Östberg
0485-88015
IT-chef Niklas Hällblad
0485-882 21
Kommunchef Christina Madeling
0485-88010
Kommunens växel Fackliga företrädare via
0485-880 00
Tf personalchef Agneta Dahlberg
0485-881 24
Systemansvarig PA Susanne Pettersson-Höglander
0485-88031
IT-chef Niklas Palmquist
0485-882 21
Tf kommunchef Lars-Gunnar Fagerberg
0485-88025
Säkerhets- och utvecklingsstrateg Anders Sporrong
0485-88050