Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Är du en visionär med en passion för säkerhet och beredskap? Vill du vara med och forma framtidens krisberedskap och vara en nyckelperson i att säkerställa trygghet och beredskap säkerhet i vår organisation och för våra invånare? Då är detta din chans att göra en verklig skillnad!
Lysekils kommun söker en engagerad och erfaren beredskapsstrateg/samordnare som vill vara med och utveckla vårt krisberedskapsarbete.
Som beredskapssamordnare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att kommunen har en robust och effektiv krisberedskap. Du kommer att arbeta nära kommunens olika förvaltningar och externa aktörer.
Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag på 2000 kr per år, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats att arbeta på. Arbetsgivaren erbjuder även möjlighet till distansarbete.
Arbetsuppgifter
- Utveckla och implementera kommunens krisberedskapsplaner på ett innovativt sätt för att hantera olika krisscenarier.
- Samordna och leda inspirerande utbildningar och övningar inom civil beredskap.
- Ansvara för kommunens krisledningsorganisation och säkerställa att den är väl förberedd för att hantera extraordinära händelser.
- Bygga starka samarbeten med externa aktörer som Länsstyrelsen, MSB, Räddningstjänsten Fyrbodal, Försvarsmakten, kommuner och andra samhällsviktiga aktörer för att säkerställa effektiv respons.
- Delta i kommunens trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete för att ligga steget före.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning inom krisberedskap, samhällsskydd eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete inom civil beredskap.
Goda kunskaper om svensk krisberedskap och relevant lagstiftning.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i team.
Vi erbjuder
En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Möjlighet att vara med och forma kommunens krisberedskapsarbete.
Goda möjligheter till kompetensutveckling.
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Om du har ett engagemang för beredskapsfrågor och vill bidra till en säkrare framtid, skicka in din ansökan till oss redan idag, varmt välkommen!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46