Bergteamet söker Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Bergteamet är ett av Skandinaviens största entreprenadföretag för underjordsarbeten. Inom företagets fyra divisioner är vi ca 520 anställda med en omsättning på ca 1 400 mkr. Vi är etablerade på ett flertal ställen i Sverige med huvudkontor i Boliden. Läs mer om oss på bergteamet.se.

Arbetsbeskrivning
Som redovisningsansvarig för Bergteamets koncernbolag får du ett betydande ansvar avseende redovisning, skatter, budget och bokslutsarbete. Du ansvarar för upprättandet av koncernens årsredovisning och stödjer den externa revisorn under den årliga revisionen. Du förväntas driva utvecklingen inom ditt område samt stötta övriga medarbetare i ekonomiska frågor. Vår ekonomi/administrativa funktion består i dag av elva personer varav två controllers. Du rapporterar till CFO.

I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
• Skapa styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner
• Säkerställa att både intern och extern redovisning är korrekt
• Koncernavstämningsansvarig
• Upprätta månadsbokslut inom angiven tidplan
• Ansvara för att redovisa skatter och avgifter i enlighet med fiskala krav
• Uppfylla interna samt legala rapporteringskrav såsom årsredovisning, delårsrapporter etc.
• Upprätta inkomstdeklarationer
• Leverera underlag i prognos- och budgetprocesserna
• Betalningsansvar

Befattningen innebär ansvar för att tillsammans med ekonomichefen utveckla redovisningsfunktionen.

Placeringsort: Boliden

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom och har ca 5-10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete för koncernbolag, gärna erfarenhet av internationella bolag. Vidare har du erfarenhet av rapportering, prognos- och budgetarbete.

Du har företrädesvis arbetat i en internationell miljö inom en koncern och har erfarenhet av IFRS, och inom området för bolagsskatt och momsbeskattning. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Som person är du analytisk, strukturerad, prestigelös och trivs i en föränderlig miljö där du får ta ett stort eget ansvar.

Du är resultatorienterad, lojal, stresstålig samt har en god planerings- och problemlösningsförmåga. Vidare är du strukturerad, har god samarbetsförmåga samt har en disciplinerad hållning till deadlines.

Du har mycket goda kunskaper i Excel - och kunskaper i Microsoft Dynamics Ax och Bisview ser vi som meriterande.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Bergteamet med Experis Sverige.
Välkommen att söka tjänsten via experis.se (annonsnummer 908077).
Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller på tom.jakobsen@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan senast den 12 januari 2014!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 december 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024