OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Vi söker dig som brinner för upphandling, produkter som bidrar och en självständig roll!
Arbetsuppgifter
Som försäljningschef med operativt upphandlingsansvar kommer du att leda ett kompetent och sammansvetsat team bestående av fem medarbetare som är placerade på olika platser i Sverige. Du arbetar med att utveckla dina medarbetare genom stöd, gemensamma möten och bidrar konsultativt med din kunskap.
Rollen innebär till stor del att driva och utveckla Berner Medicals upphandlingsarbete. Uppdraget innebär att självständigt svara på kvalificerade upphandlingar som kommer från landsting och privata vårdinrättningar runt om i Sverige avseende främst varor som sterila handskar och handdesinfektion.
Som upphandlingsansvarig har du ansvar för att leda, samordna och planera verksamhetens inköp, uppföljning och utvärdering av desamma.
Du kommer att granska nya leverantörer såväl som att utveckla samarbeten med befintliga på ett sätt som optimerar effektiviteten och leder till att företagets uppsatta mål nås. Tjänsten innebär ca 50-60 resdagar/år.
Du ansvarar för divisionens budget och rapporterar direkt till VD.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av upphandling samt förhandling med leverantörer och dokumenterad kunskap i lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har relevant högskoleutbildning gärna med ekonomiinriktning. Du har erfarenhet av avtalsskrivning och avtalsuppföljning med leverantör. Du är affärsinriktad och förstår ekonomiska förutsättningar och konsekvenser i samband med upphandlingar. Du är initiativrik, drivande, har gott omdöme och kan se möjligheter i upphandlingar.
Du är en ledare som motiverar och utvecklar dina medarbetare mot uppsatta mål. Vidare ser vi att du är strukturerad och noggrann då du förväntas driva många olika arbetsuppgifter med en bibehållen eller ökad kvalitet.
Vidare krävs att du har ett konsultativt förhållningssätt, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, i både svenska och engelska, är självgående och har god samarbetsförmåga.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Förmåner
En spännande och utvecklande roll med frihet under eget ansvar i en mångfacetterad, öppen och prestiglös organisation.
Företagsbeskrivning
Berner Medical ingår som en division i Bröderna Berner Handels AB och har funnits på den svenska marknaden sedan slutet av 50-talet.
Bröderna Berner Handels AB är ett dotterbolag till privatägda Berner Aktiebolag i Helsingfors och har stor erfarenhet av leveranser till sjukhus och vårdinrättningar. I Sverige levererar Berner Medical till både landsting och privata vårdgivare. Den 1 juli 2005 övertog företaget försäljning och marknadsföring av Ansells handskar för sjukvården.
Företagets huvudkontor finns i Malmö och produkterna lagras och distribueras från eget lager i Linköping. Säljorganisationen består av produktspecialister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Bröderna Berner Handels AB, Divison Berner Medical, är certifierade enligt ISO 9001.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336