Beros söker Ekonomiansvarig/Controller.

Beros söker Ekonomiansvarig/Controller.

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Söker du efter att få arbeta med helheten, att driva och följa ekonomi- och controlleransvaret från "ax till limpa"?
Då har du hamnat rätt, för här ansvarar du för och är delaktig i hela ekonomiprocessen. Förutom att följa upp och styra ekonomin i Beros tre olika bolag, ingår även att utveckla rutiner och processer för ett effektivt arbete tillsammans.
Du har ansvar för samt är operativ inom:
Löpande ekonomiredovisning och bokföring
Månadsbokslut
Löner
Deklarationer
Redovisning och momsrapporter för alla tre bolag inkl. den norska filialen
Bevaka kundfordringar
Årsbokslutsarbete
Kalkyler: lönsamhetskalkyler, efterkalkyler, maskinkostnad, investeringskalkyler osv.
Framtagande av rapporter
Uppföljning och nyckeltalsanalys
Råd och stöd till ledning
Ekonomimöten med säljare i samtliga 3 bolag
Ekonomigenomgång med ledningen
Likviditetsrapporter
Budget och uppföljning
Upprätthålla bank, revisors och jurist kontakter samt kontakt med koncerncontroller
Utveckling av processer och rutiner

Vi erbjuder ett stimulerande arbete, där du också får möjligheten att vara med och påverka organisationen och göra skillnad. Du kommer att ha en nära dialog med övriga ledande befattningar samt agera föredragande i styrelsen. Du rapporterar till platschef.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kalmar.
 
Kvalifikationer
Vi söker en erfaren och analytisk Ekonomiansvarig/Controller som gillar att arbeta i förändringsprocesser och kommer ha stort inflytande på verksamheten. Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med en god förståelse och kunskap kring redovisning och controlling.
Vidare är du intresserad och van vid att driva förändringar och förbättringar och arbeta strategiskt och verksamhetsinriktat. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att involvera och inspirera din omgivning för att tillsammans uppnå resultat. Struktur och kvalitet är viktigt för oss och våra kunder, vi förutsätter att det faller sig naturligt även för dig. Vi är det lilla företaget och varje medarbetare är viktig, din förmåga att samarbeta blir därför avgörande.
Rollen kräver att du kan hjälpa till och samarbeta i olika typer av frågor inom bolaget. Som person är du driven och flexibel. Vidare ser vi gärna att du är innovativ och handlingskraftig med en stark förmåga att prioritera och att du innehar ett strukturerat arbetssätt.
För att trivas på Beros och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat. Du drivs av affärsmässighet och att skapa resultat samtidigt som du är en analytisk, pedagogisk och en lyhörd lagspelare. Du är social, utåtriktad och kommunikativ.  Du har en bred systemerfarenhet, gärna med en koppling till och intresse för affärs- och administrationssystem samt är en avancerad användare av Excel. Erfarenhet av Visma admin 2000, Visma lön och Power BI är meriterande.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Bakgrundskontroll kommer genomföras.
 
Om arbetsgivaren
Beros är den kompletta verktygsleverantören med ett brett utbud av leverantörer och varumärken och är bland annat strategisk återförsäljare av Sandvik Coromant.
Beros specialiserar sig på tillverkning och försäljning av skärande och hållande verktyg och är experter på att tillverka specialanpassade verktyg som är skräddarsydda för specifika kundbehov. Med sin breda produktportfölj och expertis är Beros en pålitlig partner för företag som verkar inom metallindustrin.
Beros Verktyg Sverige AB omsätter tillsammans med sina två dotterbolag ca 100 MSEK och har i dagsläget 21 anställda varav 14st är placerade på kontoret och produktionsenheten i Kalmar.
Läs mer här: https://beros.se/
 
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Beros Verktyg med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telin Rekrytering & Konsult AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024