Beslagshandläggare till Stöd och Service, Örnsköldsvik

Beslagshandläggare till Stöd och Service, Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Beslagshandläggare till vårt team Stöd/Service. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden och omfattar sju kommuner, från Örnsköldsvik till Sundsvall.
Lokalpolisområde Norra Ångermanlandhar en Stöd/Service-grupp som arbetar med fordon, passhandläggning, utredningsstöd, vaktmästeri, inköp, anmälningsmottagning, arrest, delgivning, beslag, hittegods, m.m.
Vi söker nu en beslagshandläggare till gruppen Stöd och Service i Örnsköldsvik.


Arbetsuppgifter
Arbetet är varierat och innefattar bland annat att självständigt och i team arbeta med handläggning av beslagärenden. Du kommer ge service till allmänheten när de besöker receptionen eller kontaktar oss via telefon och mail. Bilresor förekommer då det ingår i arbetet att åka ut i lokalpolisområdet för att inhämta gods och hantera sjöfynd. Detta kan även innebära arbete i svårtillgänglig terräng.
Arbetet innefattar lagerhållning och du bör heller inte vara rädd för att hantera allt ifrån mindre till större och tunga föremål. Du kommer ha ett helhetsansvar för handläggning av beslag vilket innefattar bland annat mottagning och fysisk hantering av gods, inskrivning av gods, dokumentation, efterforskning och godssökning, utredning av äganderätt till gods samt arkivering. Du kommer även vara behjälplig med viss godsspaning. Du kommer dessutom att utbildas till passhandläggare för att vara behjälplig i vår reception.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
Intresse av att arbeta med olika tekniska redskap så som datorer, mobiltelefoner och/eller surfplattor.
Erfarenhet av och förmåga att med lätthet använda internet och sociala medier som sökverktyg
B-körkort



Meriterande:
Arbetslivserfarenhet av arbete inom myndighet i närtid
Arbetslivserfarenhet av servicearbete som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete i närtid som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Utbildning inom juridik, förvaltningsrätt eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att tolka lagar, beslut och domar.
Erfarenhet av att arbetat med beslag eller liknande.



Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är kommunikativ och serviceinriktad då du kommer ha nära kontakt med allmänheten och är ett av Polisens ansikten utåt. Du har förmåga att arbeta självständigt och kan driva dina egna ärenden. Du är engagerad och har god samarbetsförmåga då du har både interna och externa kontakter. Vidare är du ansvarfull, noggrann och tar gärna egna initiativ. I ditt arbete kan du komma att ställas inför händelser och situationer som kräver att du är flexibel och har en god förmåga att prioritera och prestera i ett högt arbetstempo.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örnsköldsvik
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid, 40h/V. Huvudsakligt arbete är förlagt till dagtid 08.00-16.30. Kvälls - och helgarbete kan dock förekomma
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast (enligt överenskommelse)

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Jessica Bast Viklund, gruppchef Stöd och Service 1 LPO Norra Ångermanland på 010 – 568 08 39
Vi frågor gällande Rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR-konsult Minna Nikkanen 073-034 04 10

Facklig företrädare
Fackliga företrädare för Polisförbundet, ST, Seko och Saco nås via växeln 114 14


Ansökan
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024