OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Lokalpolisområdet består av Nyköpings, Gnestas, Trosas och Oxelösunds kommun. Din placering är i Nyköping och du kommer ingå i vårt verksamhetsstöd. Verksamhetsstödet är en del av våra utredningsgrupper.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.
Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
ARBETSBESKRIVNING
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Dina arbetsuppgifter kommer företrädesvis handla om beslagshantering, både administrativt och fysiskt.
- Funktionen hanterar även andra administrativa uppgifter. Exempelvis diarie- och ajourföringar m.m. i mängbrotts- och trafikärenden, behandla begärda handlingar samt anmälningsupptagning.
- Du kommer arbeta nära utredare och förundersökningsledare samt ha kontakt med externa aktörer.
- Du förväntas vara delaktig i arbetet med att ständigt utveckla funktionen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
- God förmåga att uttrycka dig i tal i tal och skrift (svenska/engelska).
- B-körkort
MERITERANDE
- Goda kunskaper i polisens administrativa IT-system.
- Erfarenhet av beslagshantering eller liknande handläggning.
- Erfarenhet av att som myndighetsperson bemöta allmänheten.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du behöver ha förmåga att arbeta självständigt med tilldelade arbetsuppgifter. Du är noggrann och strukturerad, engagerad, initiativrik, stresstålig, ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, ett gott omdöme och känsla för service. Under vissa perioder är det hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du har förmåga att arbeta under tidspress. Vissa moment i beslagshanteringen är fysiskt krävande vilket ställer krav på din fysik. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
VILL DU VETA MER?
Besök gärna polisens webbplats www.polisen.se
ANSÖKAN:
Sker via denna länk: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=0bf221c7-df35-47d3-9ab1-4d8129add1ea
Varmt välkommen med din ansökan senast den 10 oktober 2016.