OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Till arkiv och förvaltningsenheten i Norrköping söker vi Beslutsfattare (diarienr. NRK 242-2007-22281) Arbetsuppgifter Du ska efter föredragning fatta beslut i förvaltningsrättsliga ärenden och i ärenden enligt utlänningslagen. Du ska även utreda och handlägga egna ärenden. Vidare ska du upprätthålla, inhämta och förmedla specialistkunskap inom området. Andra arbetsuppgifter är att aktivt delta i enhetens utvecklingsarbete samt ansvara för kompetensutvecklingsfrågor och kvalitetssäkring av ärenden. Kvalifikationer Du ska ha högskoleexamen med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vidare vill vi att du har kvalificerad erfarenhet av förvaltningsrättslig ärendehantering samt god analytisk och pedagogisk förmåga. Du ska vara utåtriktad med en utpräglad servicekänsla. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper som flexibilitet, engagemang och samarbetsförmåga.