OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.
I Olofström jobbar vi efter visionen:
Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.
Olofströms kommun, kommunledningsförvaltningen, söker Besöks- och turismsamordnare med inriktning på Markandsföring och Events.
Arbetsuppgifter
Som samordnare för besöksnäringen hos oss kommer du att arbeta operativt och strategiskt både internt och externt med att ta fram mål och handlingsplaner för kommunens engagemang i besöksnäring och turism. Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten är:
. samordna och stödja lokala aktörer inom branschen
. ansvara för kommunens besöksorganisation
. delta och driva utvecklingsprojekt samt utredningar kopplade till arbetsområdet
. delta i framtagandet av information- och marknadsföringsmaterial kopplat till besökare/turister
. sköta ekonomisk planering underlag samt uppföljning inom arbetsområdet
. ansvara för Visit Olofströms webbsida
. ingå i kommunkoncernens eventgrupp
. företräda kommunen i samverkan och kontakter med andra kommuner, myndigheter, regionen med flera inom arbetsområdet
Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med den centrala kommunikationsenheten kommer du också att vara delaktig i andra förekommande arbetsuppgifter som kan stärka kommunens besöksorganisation som till exempel delta i arbetet med våra olika evenemang såsom mässor och andra event.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning på turism- och destinationsutveckling, kommunikation, marknadsföring eller kompetens som bedöms som motsvarande samt erfarenhet från arbete inom turism, besöksnäring eller platsmarknadsföring. Du har erfarenhet av att skriva och publicera i digitala kanaler och social medier. Du skall ha goda språkkunskaper i svenska och engelska samt gärna något ytterligare språk.
Du är van att arbeta med många olika uppdrag parallellt och kan växla mellan strategiskt tänkande och praktisk handling. Det är viktigt att du självständigt kan prioritera, strukturera och driva ditt arbete från start till mål. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten, engagerad i ditt arbete och har lätt för att knyta kontakter och arbeta med olika delar i en stor organisation. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
B körkort erfordras