Besökskoordinator

Besökskoordinator

Arbetsbeskrivning

Ystad Visitor Center är Ystad kommuns helårsöppna turistbyrå centralt belägen på St Knuts torg. På Visitor Center inspirerar och informerar vi besökare från alla världens hörn om vad som finns att uppleva, se och göra i Ystad, på Österlen, i Skåne och Sverige.

Vi arbetar tillsammans med besöksnäringsföretagen och vi marknadsför destinationen i samverkan med våra skånska partnerkommuner. Ystad Visitor Center ingår i Ystads kommuns Näringslivsavdelning tillsammans med Marknad och Film.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som Besökskoordinator innebär arbete med våra besöksnäringsföretagare, med olika aktörer i kommunen och med destinationens besökare. Vi inspirerar besökarna att uppleva, upptäcka, köpa och njuta av utbudet som finns framför allt i Ystad och på Österlen men också med att sälja in Skåne och Sverige till våra gäster och besökare. Som Besökskoordinator måste du vara stresstålig, handlingskraftig och ha förmågan att arbeta i team lika väl som att arbeta enskilt med egna uppgifter.


Vi möter våra besökare, nationella och internationella, över disk, per telefon, epost och i våra digitala kanaler. På Visitor Center säljer vi evenemangsbiljetter och souvenirer och arbetar med andra administrativa uppgifter. I arbetet ingår också att ha kontakt med besöksnäringsföretagare på destinationen och arbete i olika digitala kanaler.

Som Besökskoordinator hos oss måste du vara sälj- och serviceinriktad, tycka om att arbeta i ett högt tempo, ha ett mycket gott värdskapet, att vara handlingskraftig och se möjligheter och naturligtvis att du har ett glatt humör.

KVALIFIKATIONER
Vi kräver en aktuell och mycket god lokalkännedom om Ystad och en god lokal kännedom om Österlen och sydöstra Skåne och att du har en god allmänbildning om Skåne och övriga Sverige.

Har du kunskap och kännedom om filmturism och om Henning Mankells romanfigur Kurt Wallander är det en merit. Ystad och Österlen har många tysktalande gäster och därför är det en merit att kunna tala på tyska med gäster på plats, i telefon och via e-post.

Vi vill att du har mycket goda och aktuella kunskaper i engelska i tal och gärna skrift samt en mycket god förmåga att uttrycka dig på ett serviceinriktat sätt i tal och skrift på svenska är ett krav. Kunskap och intresse för arbete med digitala kanaler och sociala medier är ett krav och har du kunskap i kommunikation och marknadsföring är det en merit.

Tjänsten är deltid och utökas enligt överenskommelse under sommarperioden. Erfarenhet av arbete inom och med service, värdskap och besöksnäring krävs.


ÖVRIGT

All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Budgetchef Hans Persson
0411-57 71 32
Personalchef Clas Martinsson
0411-57 72 33
Personalkonsult Emma Fornell
0411 57 70 77
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Upphandlingschef Lennart Kjellander
0411-57 73 76
Kanslichef Kristina Rosberg
0411-57 73 17
Kommundirektör Christel Jönsson
0411-57 71 13
Kommunjurist Daniel Svartek
0411-57 71 15
Tf personalchef Marie Streiffert
0411-57 79 83
Personalkonsult Emma Sjöström
0411-57 70 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Ledning o Utveckling
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb


4 september 2024

Museivärd vikariat 40%-60%

Museivärd vikariat 40%-60%

15 augusti 2024

Naturumvärd till Kosterhavets nationalpark

11 juli 2024