Besöksvärd med receptionsansvar Huseby

Besöksvärd med receptionsansvar Huseby

Arbetsbeskrivning

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Huseby Bruk är ett gods som ligger ca 2 mil utanför Växjö. Huseby Bruk AB driver den publika verksamheten på området med utställningar, guidade visningar, trädgård, restaurang och pedagogisk verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en person till uppdraget som besöksvärd med receptionsansvar under säsongen 2023. I tjänsten ingår arbete med att bemanna receptionen, evenemang, bokning, grupper, utställningar och kommunikation. Du är med och ansvarar för besökarnas helhetsupplevelse från bokning till genomförande. Tjänsten innebär mycket kundkontakt och det är viktigt att du står för ett gott värdskap. Tjänsten pågår från starten av sommarsäsongen i maj och avslutas med julmässan i november. Våra besökare är i fokus och ett gott värdskap genomsyrar verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter som innefattar både administrativa och praktiska delar. Det är mycket meriterande om du är van vid kundkontakt och att ansvara för större grupper. Det krävs att du har en relevant eftergymnasial utbildning, ex inom besöksnäring eller event. Det är viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad, ordningsam och kan prioritera. Det krävs att du talar god svenska, engelska och gärna tyska, och har förmåga att uttrycka dig väl i skrift. Vi använder flera olika digitala system för bokning, kommunikation, schemaläggning m.m. och det är därför viktigt att du är van att arbeta vid datorn.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef på Barn, Vuxna och Familj Hans Österman
0472-152 91
1:e Socialsekreterare Marie Nilsson
0472-151 66
Enhetschef Mattias Jonasson
0472-153 12
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-155 38
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Integrationssamordnare Linda Andersson
0472-153 82
Avdelningschef Maria Gabrielsson

Avdelningschef Barn och Familj Hans Österman
0472-152 91
Enhetschef Elisabeth Svanbring
0472 – 59 56 27
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0472-15 000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alvesta kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

34280 Alvesta
None

Postadress

Centralplan 1
Alvesta, 34280

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist i Göteborg

Extrajobb som receptionist i Göteborg

30 september 2024

Office Coordinator till globalt företag

30 september 2024

Receptionist

28 september 2024