Best Practice Manager

Best Practice Manager

Arbetsbeskrivning

Det här är vi 
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. 
 
Nu söker vi efter en kommunikativ och kreativ projektledare till rollen som Best Practice Manager till oss på Telenor. Attraheras du av försäljning, utveckling och teamarbete? Då är detta rollen för dig!

Vad du kommer att göra

Du blir en del av teamet Engagement & Traffic vars uppdrag är att driva trafik till våra interna kanaler samt ge rätt verktyg, skapa engagemang och motivation till våra medarbetare inom Sales Channels.

I denna roll kommer du vara spindeln i nätet och arbeta tätt med våra andra avdelningar för att fånga upp vad som ska tas ut på marknaden och säkra så att vi inför samt efter lansering delar med oss av Best practice inom kanalerna för att säkerställa att våra kollegor ute i våra säljkanaler har rätt kompetens och kännedom om våra produkter och tjänster samt gedigen kunskap inom sälj och service.

Ansvarsområdena handlar i huvudsak om:
* Utveckla och implementera best practice för försäljning i alla kanaler för att förbättra effektivitet och ändamålsenlighet.
* Driva och ansvara för interna projekt inom området.
* Underlätta utbyte inom organisationen för att främja en lärande kultur.
* Skapa och underhålla en feedbackloop från kundfront till huvudkontoret för att säkerställa att kundernas behov uppfylls.
* Identifiera förbättringsområden inom organisationen och utveckla planer för att förbättra dessa.
* Analysera och utvärdera projekt och initiativ.
* Samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa att våra produkter och arbetssätt är anpassade till övergripande affärsmål.
* Tillhandahålla utbildning och coachning till teammedlemmar.
* Utveckla arbetssätt, processer och rutiner för hur vi säkerställer att vi lyckas ta vårt erbjudande hela vägen ut till kund på bästa sätt i våra samtliga kanaler inom Telenor.

Vem du är?
Komplexiteten i rollen ligger framför allt i att kunna säkerställa och implementera processer som stödjer våra säljare i sitt dagliga arbete för att kunna förmedla rätt erbjudande till kund.

Du är nyfiken, strategisk, kreativ, analytisk och van att arbeta strukturerat och proaktivt. Du trivs med ett arbete i förändring och har förmågan att skapa goda samarbeten inom organisationen.

Du har förmågan att växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter och är en prestigelös lagspelare som värderar samarbete och goda långsiktiga relationer. Du är förändringsbenägen, lyhörd, nyfiken och har förmågan att engagera och involvera. Du är van vid att ta stort ansvar och arbeta självständigt, och du vågar testa nya saker.

Du har även en mycket god förmåga att snabbt sätta dig in i en fråga och formulera budskap och innehåll samt förvandla komplicerad information till lättförståelig.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom försäljning och att du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och implementera försäljning. Vi ser gärna att du inte har några problem att ta plats på större interna möten, synas i digitala kanaler internt och att du gillar att kommunicera via rörlig media.

Kandidatexamen i företagsekonomi, marknadsföring eller relaterat område är meriterande, så även erfarenhet från projektledande roller.
* Stark presentation och kommunikationsförmåga
* Projektledningskunskaper
* Hög kreativitet och erfarenhet av att producera engagerande innehåll genom flera olika kanaler
* Kunskap och förståelse för olika kommunikationsmetoder, verktyg och tekniker i sociala medier samt filmredigeringsprogram.

Vårt löfte 
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även: 
* Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver. Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor. 
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen. 
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer. 

Sök till oss idag 
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Camilla Nordén, camilla.norden@telenor.se eller +46 73 390 82 95. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Åhlander, emma.ahlander@telenor.se eller +46 73 441 75 87. Skicka inte din ansökan via mail, dessa kommer inte att utvärderas. 
 
Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar ansökningar löpande så sök idag!
Placeringsort: Solna, Stockholm

Bra att känna till 

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors

Elin Johansson

Johan Wall

Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons

Recruiter Name

Daniel Stenberg
+46730570580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 23 februari 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


12 november 2024