OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Tjänsten innebär att stödja kunds beställarorganisation med att leda samordning av BEST; Bana, El, Signal, Tele, Kanalisation och Anläggningsövervakning.
I rollen ingår att:
Delta fysiskt på plats i projekteringsmöten med projekterande uppdragskonsulter.
Bedöma skäligheten i ATR:er (Aktivitet, Tid och Resurs), underrättelser och ÄTA:or (Ändrings-, Tilläggs- och Avgående arbeten).
Kommunicera och följa upp frågor och svar mellan uppdragskonsulter och Trafikverkets teknikspecialister för respektive teknikdisciplin inom BEST.
Värdera specifika krav (kravbilden för projekteringen) i samverkan med tekniska specialister, diskutera, formulera och revidera krav.
Värdera att rätt omfattning utförs av projekterande konsult i förhållande till vad som är kontrakterat.
Verka för och bidra med att tekniska lösningar som uppdragskonsulter projekterar i projektet är kostnadseffektiva ur ett livscykelperspektiv.
Vara påläst på leveranstidplaner handlingsleveranser för kvalitetssäkringar.
Leda ett flertal teknikspecialisters arbete med löpande ta del av projekterade lösningar i månatliga delningar av arbetsmaterial systemhandlingar/bygghandlingar.
Leda ett flertal teknikspecialisters arbete med kvalitetssäkringar av formella leveranser av systemhandlingar/bygghandlingar.
Delta fysiskt på plats vid interna möten med BEST-gruppen och Trafikverkets projektledare.
Leda arbete med ett flertal teknikspecialister med anbudsutvärdering avseende konsultuppdrag bygghandlingsprojektering.
Utarbeta projektförslag (TG0 projektbeslutsunderlag), samordna tekniska lösningar inom program Ostlänken.
I beställarrollen styra och leda specifika tilläggsutredningar som projekterande konsulter genomför, leda startmöte, följa upp tidplan, planera och kvalitetssäkra delleveranser, leda ekonomimöte (styra framdrift och bedömningar återstående arbete).
Bidra i utformning av kravdokumentet TSS NS (Teknisk systemstandard för Nya Stambanor) för att användas i bygghandlingsskedet, arbeta med kravformuleringar, konsekvenser och kostnadsbedömningar – sammanställa beslutsunderlag.
Medverka med att kvalitetssäkra remisshandlingar/utredningar från andra enheter inom Trafikverket.
Kompetenskrav
1. Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet och utbildning som vi bedömer är likvärdig.
2. Minst 8 års arbetslivserfarenhet av infrastrukturprojekt inom järnväg.
3. Minst 4 års erfarenhet inom BEST-området som samordnare, projektledare, projekteringsledare, projektör, teknikansvarig, byggledare eller entreprenör.
4. Verifierad kunskap inom AB, ABT, ABK. (Utbildning i bestämmelserna ABK09, AB04 och ABT06. Kopia på utbildning/kursintyg från kurserna ska bifogas i CTM. Detta är meriterande ej krav.
5. Goda kunskaper inom Trafikverkets regelverk (TDOK, TRV-INFRA).
6. Har en god förmåga i digital dokumenthantering i projektportaler och att använda IThjälpmedel.
7. Inneha god kompetens i kommunikation med andra medarbetare och social kompetens, gillar att ”lyfta på telefonluren”.
8. Utmärkta kunskaper i svenska i tal och skrift.
9. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Vid ansökan märk ansökan med BEST-samordnare.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser