OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om avdelningen Arbetsförmedlingen erbjuder arbetssökande och arbetslösa personer ett förstärkt stöd i form av en personlig coach. Nuvarande kompetens- och tjänsteutbud ska kompletteras med externa aktörer som utför likvärdiga tjänster. I enlighet med det nya uppdraget är en ny avdelning under uppbyggnad - Avdelningen för Kompletterande Aktörer. Syftet med Kompletterande Aktörer är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Detta kan bidra till en förbättrad service till arbetssökande. Satsningar sker mot olika målgrupper. Nya och korttidsarbetssökande kan få ett förstärkt stöd genom personliga coacher. De personer som står långt från arbetsmarknaden eller som har varit arbetssökande en längre tid, kan också få möjlighet att vara hos en extern aktör. Det förstärkta stödet ska komplettera trygghetsråden, trygghetsstiftelsen och det stöd som finns inom ramen för omställningsavtalen. Arbetsuppgifter Som beställarchef för avdelningen Kompletterande Aktörer kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att: . Följa upp ekonomin utifrån ett kvalitetsutvecklingsperspektiv . Ansvara för att skapa rutiner för upphandling . Uppföljning av avtal/leverans av kompletterande aktörer . Implementering av rutiner för fortlöpande uppföljning av kostnader och bedömning av insatserna. . Arbete med redovisning och handläggning utifrån en beställa/utförarmodell . Personalansvar Kvalifikationer Du har civilekonomexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har[även[erfarenhet av liknade arbetsuppgifter i statlig myndighet, kommun eller landsting. . Erfarenhet av uppföljning av ekonomi utifrån beställarorganisation . Erfarenhet av systematisk kvalitetsutveckling . Erfarenhet av ekonomi, upphandling av avtal och leverans av beställning inom offentlig sektor . Kunnighet i beställarutförarmodellen vad gäller ekonomi, redovisning och handläggning i offentlig sektor . God kännedom om bolags- som förvaltningsorganisationer . Erfarenhet av arbete med produktions- verksamhetsuppföljning och målstyrning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Du har intresse för att bygga upp en ny roll och arbeta med att utveckla verksamheten. Som[ledare är du analytisk, självständig och energisk. Du prioriterar och ser till helheten. Rollen kräver att du har ett mål och resultatinriktat synsätt och arbetar utvecklingsinriktat,[ är uthållig och flexibel. Övrigt Anställningsformen är tills vidare. Vid tillräckliga kvalifikationer har sökande från Arbetsförmedlingens stödverksamhet företräde till tjänsten. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den[25 juni 2009. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan och bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740