OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningskontor/ekonomi
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Inom Västerviks kommun arbetar 2700 medarbetare.
Västervik kommun har en beställarfunktion som i första hand förvaltar och deltar i upphandlingen av en del externa avtal men också är ansvarig för att införa e-handel och utveckla inköpsrutiner. Vår beställare väntar barn så vi söker en vikarie för henne. Tjänsten är placerad på den gemensamma Inköpscentralen i Västervik som gör upphandlingar för sex kommuner i norra Kalmar län.
Dina arbetsuppgifter
Förvaltning av Västerviks kommuns städavtal, larm- och bevakningsavtal samt länsavtalet för HVB-hem för vuxna, m. fl. länsavtal samt medverkan i upphandling av nämnda avtal.
Medverka i införandet av e-handel i Västervik och samverkande kommuner med inventering, kartläggning, information och utbildning samt intern support till övriga deltagare i projektet.
Du kommer att arbeta i en grupp som består av åtta positiva medarbetare som på olika sätt jobbar mot samma mål. Du kommer att få vara med om att introducera nya arbetssätt som kräver att du kan bidra med din energi och ditt engagemang för att nå ett bra resultat.
Din kompetens
Akademisk utbildning inom ekonomi, samhällsvetenskap, pedagogik eller beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning. Bred yrkeserfarenhet gärna från projektledning. Vi värdesätter personliga egenskaper som sociala förmåga, att du är prestigelös, öppen, ödmjuk och lyhörd.