Beställare till vård- och omsorg

Beställare till vård- och omsorg

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig ett varierat och stimulerande uppdrag där du får chansen att växla mellan idéerna, förvaltandet och möjligheten att arbeta nära våra verksamheter. Vi är idag sju medarbetare med olika inriktningar men med ett gemensamt intresse, att bidra till god kvalité inom vård och omsorg.

Vård- och omsorgsförvaltningens uppgift är att bistå nämnden för personer med funktionsnedsättning och äldrenämnden med sakkunskap inom respektive verksamhetsområde. Förvaltningens samlade uppdrag är att utarbeta underlag för beslut i strategiska frågor, beställa och upphandla vård- och omsorg, omvärldsbevaka samt att följa upp och utvärdera verksamheter. Förvaltningen ansvarar också för både myndighetsutövning och utförande av vård och omsorgsverksamhet inom de båda nämndernas områden.

Läs gärna mer på www.vasteras.se/vårdochomsorgsförvaltningen

ARBETSUPPGIFTER
Som beställare riktad mot äldrenämnden får du vara med i hela processen; från beställning eller upphandling av verksamheter till uppföljning och utveckling. Du författar och reviderar upphandlingsdokument samt utvärderar inkomna anbud. Du kommer också att följa upp ingångna avtal för att säkerställa att kommunen erbjuder god vård och omsorg som följer lagstiftning, riktlinjer och avtal. Du deltar även i arbetet med att ta fram krav, riktlinjer och beslutsunderlag för verksamheter inom äldreomsorgen.

Tillsammans med dina kollegor driver du utvecklingsarbetet framåt inom våra områden. Du kommer också att redovisa muntligt och skriftligt till nämnderna inför beslut. Du har ett nära samarbete med andra enheter inom Västerås stad, våra politiker samt externa aktörer och leverantörer. Ett spännande och utvecklande uppdrag helt enkelt!

KVALIFIKATIONER
Du har arbetat i någon form av ledande befattning inom området äldreomsorg och har god kunskap om styrande lagstiftning, d v s SoL. Du är socionom, beteendevetare eller har en liknande utbildningsbakgrund. Har du kunskaper om upphandlingslagstiftningarna LOU och LOV och erfarenhet av arbete med upphandling, avtalsskrivning och/eller verksamhetsuppföljning är det meriterande.

Som person är du professionell, ansvarstagande och du strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är tydlig i din kommunikation, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och producerar egna dokument av hög kvalité. Du bör trivas i en roll där du får tänka strategiskt och du har ett brett perspektiv på frågor. En god samarbetsförmåga och att du trivs i en utåtriktad roll är viktigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 4 november 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


12 november 2024